Färga tyger...
Publicerat den

Mitt hem är i ständig förändring och nya ideér ploppar upp som svamparna i skogen på hösten.
På vägen hem från jobbet igår dök den geniala ideén upp att jag ska färga om klädseln till min fotpall i vardagsrummet. Har länge tänkt att jag ska hitta något snyggt tyg och klä om fotpallen med men tills dess ska den nu alltså färgas. Svängde förbi det lokala varuhuset men de hade ett mycket magert utbud av textilfärger så jag fick snällt åka hem utan textilfärg den dagen och planerna sköts på framtiden.

Idag hittade jag en hemsida för Nitor textilfärg och där har de ett stort utbud av färger


Och framför allt så har de en perfekt Rosa färg så den ska det bli.

Vit fotpall innan...

Och förhoppningsvis en rosa fotpall efter färgningen

Tänker även färga in ett par vita kuddfodral så de matchar fotpallen

återkommer med resultatet när jag är klar



Ulrika

Är det inte svårt att få färgen jämn? Bordeaux tyckte jag var fin..



URL: http://colorelle.blogg.se/


Cissi

Tror att det är lättare att färga med mörkare färger om man inte vill riskera att det blir fläckigt.

Får se hur det blir, det ligger i tvättmaskinen nu och ser välldigt rosa ut!



mvh Cissi



URL: http://celiah.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?