Hemma igen...
Publicerat den

Del 1

Nu är jag äntligen hemma igen. Kryssningen med jobb-tjejorna blev mycket lyckad och vi fick en trevlig kväll/dygn tillsammans på Cinderella.

Direkt efter jobbet tog vi oss till slussen för vidare färd mot Viking Line-terminalen. Ett snabbt stopp på Mc Donalds han vi med på vägen också.

Glada tjejer på väg till båten

När vi anlände till terminalen för incheckning kunde vi snabbt konstatera att vi inte var de enda som tänkt åka på kryss just den dagen. Hela lokalen var full med förväntansfulla, partysugna människor och mitt i folkmassan stötta jag ihop med min ex-pojkvän J. Hur stor är chansen att vi ska träffa på varandra på ålandsfärjans terminal en fredag i november som denna???  inte stor skulle jag säga. Nåväl det blev ett kort möte för vi skulle checka in och han skulle inte med båten utan skulle bara dit för att hämta något i informationsdisken. Trevligt möte iallafall.

Vågar knappt tänka på hur mycket godis som åts i vår hytt.. detta var bara början av kryssningen :)

Väl på båten blev det en snabb vända till taxfree-shoppen för innhandling av nödvändigt godis (salmiakki) och nödvändig smink drink (smirnoff ice). Alla gjorde sig iordning inför middagen och kl:21:00 så var det sittning i skärgårds-restaurangen. De serverade fantastiska skaldjursplatåer som några av oss beställde . Själv tog jag lammfilen som även den var grymt god.




Vi satt nog och åt fram till 23-tiden så efter det bar det direkt av till discot. På scenen stog olika live-band hela kvällen som varvade schlagerlåtar med 70-tals klassiker och rock-låtar. Var välldigt mycket folk på dansgolvet men bättre stämning får man leta efter... dansades så svetten lackade men oj vad kul vi hade!



Runt 3-tiden inatt började vi tacka för oss på dansgolven, så ett gäng slagna hjältar tog sig tappert ner till hyttarna där vi slocknade likt de slagna schlager-kämpar vi var...

Sov Gott Fredag!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?