Sammanfattning av 2010
Publicerat den

Börjar bli lite av en tradition här på bloggen att jag den sista dagen på året gör en sammanfattning av det året som gått. Att ta sig tid till att reflektera över allt bra man fått varit med om gör att man uppskattar det så mycket mer och jag är verkligen lyckligt lottad som fått varit med om ett toppenår så som 2010 varit för mig.


Så här kommer nu min sammanfattning av 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag har bland annat tagit sånglektioner för första gången i mitt liv, besökt länder som jag inte tidigare varit i, blivit sambo, coachats av härliga Anna hos Mia Törnblom-gruppen m.m. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Nyårslöftet 2010 var att resa mycket samt att få bli sambo med min älskade pojkvän och båda dessa löften/önskningar gick i uppfyllelse.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Vännerna Jonny och Ida fick sin son Max, Stort grattis till hela familjen!

4. Dog någon som stod dig nära?
Även i år har alla mina nära och kära fått vara friska och det hoppas jag att de får fortsätta vara. Någon som däremot inte längre är med oss är min kära katt Dirty som med sina 13 åt fyllda lämnade jordelivet den 12 november i år.

5. Vilka länder besökte du?
Året 2010 börjades med en nästan 4 veckor lång resa till Thailand där vi besökte Krabi, Koh Lanta, Koh Phi Phi, Koh Jum och Bangkok. En oförglömlig resa! Vi han även med två långweekends, en bar av till London och den andra till Rom där Eddies födelsedag firades.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Hoppas på att få till mer kvalitetstid med nära och kära. Ser gärna att vi reser mycket under kommande år och att vi kommer iordning med vårat nya boende.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Den 10 november, dagen då vi fick nycklarna till våran drömlägenhet. Det var med stor lycka som jag klev in i vårat nya boende och insåg att det är här vi ska leva och tillsammans bygga vår framtid.
 
8. Vad var din största framgång 2010?
2010 har sammantaget varit ett framgångsrikt år. Jag har fått en ny tjänst på jobbet som jag ser fram emot med spänning. Vi har flyttat till en otroligt härlig lägenhet där jag får vakna upp med min älskade pojkvän varje morgon. Jag har även nått en personlig framgång med allt det arbete jag lagt ner på att bygga upp min egen självkänsla. Att komma till insikt med sig själv, att förstå sitt eget värde och att kunna känna glädje och välja ett positivt synsätt är en enorm gåva som jag värdesätter högre än allt annat. så detta bär jag med mig in i 2011 och fortsätter med.

9. Största misstaget?
Kommer inte på något riktigt stort misstag men så här i efterhand ångrar jag att jag inte tagit vara på vardagen bättre, att jag inte pratat med mina vänner oftare och att jag inte sagt "jag älskar dig" tillräckligt mycket till den som betyder mest av alla.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En del förkylningar har jag åkt på och så var det ju den där sjöborren i Thailand som jag sjävklart lyckades kliva på. Men annars har jag fått vara frisk.

11. Bästa köpet?
Som nummer ett måste ju vår underbara lägenhet hamna. Även födelsedagspresenten till Rom som Eddie fick var ett lyckat köp. Och min kära Mulberry väska som jag suktat efter så länge.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenhetsköp, möbler, resor och Mulberry väskan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja bla. när vi fick nycklarna till vår lägenhet. Men året har varit fyllt med så mycket glädje så svårt att få med allt här.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Svårt, har varit på en del konserter i år och sett bla. Melissa Horn, Robyn och Kent så kanske någon sång från någon av deras album?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2010 var året då jag insåg att glädje faktiskt är något som man kan välja och väljer man att se saker från den ljusa/positiva sidan så blir livet så mycket enklare än om man väljer att se problem och allt som är jobbigt. Jag har haft tur som har haft ett så bra år som ja har haft så sammanfattat har jag nog varit gladare i år jämfört med tidigare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Precis som förra året önskar jag att jag vore bättre på att ta vara på nuet, njuta av alla underbara människor jag har runt omkring mig och uppskatta det lilla i vardagen. Även att ta mig tid att reflektera över allt vi har i våra liv istället för det vi inte har.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat!! Jag försöker verkligen att inte stressa och jobbar hårt på det men ibland kryper det på och vips så är man mitt uppe i stresshjulet som är så svårt att kliva ur.Helt onödigt när man ser tillbaka på det, mycket bättre att njuta och acceptera att man inte kan ha kontroll på allt

18. Hur tillbringar du nyår?
Nyår kommer firas här hemma hos oss i Sundbyberg, tillsammans med vänner. God middag och trevligt sällskap, precis som det ska vara.

19. Blev du kär i år?

Fortsätter att bli kär i min pojkvän om och om igen, så ja :)

20. Favoritprogram på TV?

Samma som förra året: Greys Anatomy, Desperate Housewifes, Gossip Girl mfl. 

21. Bästa boken du läste?
Som alltid har jag hunnit med ett helt gäng med böcker men förutom Chick litt-böckerna så har ja även läst en del "självhjälps-böcker" som jag kan rekommendera, bla. Good Enough och Du Äger.

22. Största musikaliska upptäckten?

Robyn kanske? 

23. Något du önskade dig och fick?

Önskade att bli sambo och det är jag nu :)

24. Något du önskade dig men inte fick?
Inte som jag kommer på. Inte önskat mig så mycket utan njutit av det jag har. 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Blev bjuden på middag på restaurangen La Rouge i gamla stan av min älskade pojkvän.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ännu fler resor kanske... och varför inte en diamant på fingret ? :) 

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Väldigt blandad precis som tidigare år. Kläder har inte haft en lika stor del i mitt liv som tidigare. Vet inte om jag blivit mätt på att shoppa kanske, kan man bli det?

28. Vad fick dig att må bra?
Min älskade pojkvän, mina vänner och mina kära katter.

29. Vem saknade du?
Ingen

30. De bästa nya människorna du träffade år 2010?
Har träffat flera intressant personer via de utbildningar jag gått under året. Anna som jobbar hos Mia Törnblom fick snabbt en stor plats i mitt hjärta med sin positiva energi och sitt enorma tålamod. En riktig energikick att träffa :)

Sammanfattningsvis så har 2010 varit ett toppen år. Mycket har hänt, många roliga händelser, trevliga människor, nya minnen och mycket kärlek. Fortsätter det så här kan 2011 inte bli annat än toppen det med !   ♥




Jenny

Åh vad härligt! Vad avundsjuk jag blir när jag läser! Är så glad för din skull.. Du kanske skulle ta och bli min personliga coach? =)



Gott Nytt År på er!!



Puss



URL: http://mittochmina.blogg.se/


sara

Vilken fin blogg du har! Här kommer jag att kika in ofta =)



URL: http://missmantyniemi.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?