Koh Jum och Ao Nang
Publicerat den

Senast jag skrev så var vi på väg till ön Koh Jum. Där stannade vi två nätter på hotellet Oon Lee som vi blivit rekomenderade. Ett litet familjärt hotell långt ifrån alla de turistiga stränderna vi besökt tidigare.

För att kunna se oss omkring på ön så lånade vi hotellets moped. Vägarna här var inte de bästa men vi tog oss fram ändå och fick se det det mesta av Koh Jum som inte är så stor.

Man tar sig till Koh Jum med färjan som går till och från Koh Lanta och blir hämtad med longtail båt mitt på havet. Så här såg det ut när vi skulle hem fran ön.

Sedan igår är vi tillbaka i Ao Nang där vi startade vår resa för över två veckor sedan. Gårdagen spenderade vi på stranden Phra Nang. Vid båtar längs stranden kan man köpa lunch och goda shakes att dricka. Har levt på Lemon Shakes hela semestern så svalkande och gott.

Idag åkte vi ut till Poda Island för en sista dag av bad, sol och snorkling. Var med blandade känslor som vi begav oss ut till denna vackra ö, känns sorgligt att behöva lämna detta paradis.

Eddie är nöjd med att vara tillbaka i Ao Nang så han kan äta choklad glass på Swensens varje kväll (vi är på väg dit nu också)

En sista solnedgång beskådade vi ikväll nere vid Ao Nangs strand.

Köpte en rislykta och skickade upp i himlen som ett symboliskt avsked till Thailand.

Men vi är ju inte på väg hem ännu, det är bara de vita stränderna som vi lämnar för den här gången. Imorgon flyger vi nämligen upp till Bangkok där det ska shoppas och turistas i fyra dagar innan planet lyfter hem till Sverige på tisdag.