Chicken och Poda Island
Publicerat den


Igår, onsdag så hyrde vi en long tail boat för hela dagen som tog oss ut till några av alla de öar som finns här runt Krabi.

Vi började på Chicken Island som består av två öar som man kan gå emellan när det är lågvatten.
Här lärde jag mig den hårda vägen att man inte bör gå på sjöborrar, det var nämligen det första jag lyckades göra när vi kom hit. Har ett 20tal stickor i vänsterfoten och det gör ont som attan kan jag lova, så haltar fram sedan denna olycka.

Trots Sjöborre-olyckan så fortsatte våran dag på öarna. Här ovan har jag hittat en gunga att vila foten på.

Från Chicken Island åkte vi vidare till Poda Island som var om möjligt ännu vackrare. Vita stränder sträckte sig runt nästan hela ön och man kunde utan problem hitta en egen plats utan en massa turister runt om sig

Vattnet var underbart varmt och turkost och det var långgrunt en bra bit ut.


Sent på eftermiddagen tog vår båt oss tillbaka till Krabi igen. Trots en haltande, värkande fot så hade vi en härlig dag på de vackra öarna.








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?