Ledig fredag = utflyktsdag!
Publicerat den

Idag var vi lediga och vad passar väll då bättre än en liten utflykt? Tillsammans med vår vän och kollega Sara bar det iväg ut mot Mariefred. Målet för resan var den omtalad Antik & Kuriosa-Loppisen Qvartinge Antik.



Med sina 2500kvm var detta helt klart värt ett besök. Blev inga stora fynd den här gången men med tanke på att de får in nya saker flera gånger i veckan så lär vi åka tillbaka.


Därefter bar det av till Taxinge Slott.

Där jag träffade en frusen liten vän som nog gärna hade följt med oss hem om den fått. Vi spanade även in den tårtbuffé som slottet är så känt för och utanför slottet låg två inredningsaffärer helt i min smak, vitt och gammeldags :)

Vi intog lunch på mysiga restaurangen Greken i Turinge. Har ni vägarna förbi så titta in här och ät lite äkta grekisk mat serverat av ägaren Georgios.
 
Dagens sista stopp blev Mångfaldens hus och tur var väll det för det här var ett besök utöver det vanliga. Ett helt hus fyllt med inredning och möbler från golv till tak. det mesta i Shabby Chic-vit stil så det var himmelriket för mig!






Vilken dag det blev. Helt på rekommendation från en kollega drog vi iväg på denna utflykt och alla butiker vi besökte överaskade mig en efter en så vi var mycket nöjda när bilen bar av hemmåt full med nya fynd. dessa får ni dock se en annan dag för nu är det fredagsmys här hemma! 




Jenny

Den där utflykten hade jag velat vara med på=)



URL: http://mittochmina.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?