Sammanfattning av 2011
Publicerat den

Som tradition här på bloggen så brukar jag sammanfatta året som gått, ta mig tid till att reflektera över allt bra jag varit med om vilket gör att jag uppskattar det så mycket mer. 2011 slår helt klart de tidigare åren, så mycket spännande och roligt har hänt och jag är så lycklig!


Så här kommer nu min sammanfattning av 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog mig an de sånglektioner som jag fick av pojkvännen i födelsedagspresent 2010. Efter ett byte av sånglärare så blev det helt plötsligt riktigt roligt att sjunga igen och nu längtar jag till nästa sånglektion. Krävs dock en hel del mod att ställa sig framför någon och sjunga rakt ut, spännande med utmaningar.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöftet 2011 var nog att hitta lugn och harmoni i mitt liv och inte stressa för mycket. Stressen gick det väll så där för då detta år bjöd på många och stora utmaningar på främst jobbet. Så att minska på stressnivån för min egenskull får kanske bli ett fortsatt löfte även 2012.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Våra vänner Marcus & Linda fick sin son Ingemar i år.
Flera kollegor/vänner på jobbet fick också barn under året

4. Dog någon som stod dig nära?
Mina kära pojkväns fina farmor gick bort i somras i stor sorg och saknad.

5. Vilka länder besökte du?
Under våren åkte vi med hela min pappas släkt till Lanzarote för att fira farmor & farfars diamantbröllopsdag. I maj bar det sedan av till världens bästa storstad New York, tillsammans med Karro och Daniel. Alltid lika härligt att åka dit och längtade tillbaka så fort planet lyfte. Vi hade även sparat semesterdagar för att åka iväg på en långresa till Thailand under hösten men den blev aldrig av.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Mer ork att hitta på saker istället för att alltjämt gå runt och vara trött. Så försöka hitta lite mer balans, stressa mindre, prioritera det som är viktigast och ta hand om mig själv. Umgås alldeles för lite med mina kära vänner och släktingar så det måste bli ändring på det.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 18 november, dagen då min älskade friade till mig. Detta är ett ögonblick som jag bär med mig i hjärtat resten av mitt liv. Är så lycklig!

8. Vad var din största framgång 2011?
2011 har varit ett mycket bra år för mig. Började året med min nya tjänst på jobbet vilket varit en stor utmaning men som givit otroligt mycket lärdom och kunskap. Det har varit tungt vissa bitar men samtidigt ger det så oerhört mycket tillbaka att nu ett år senare titta tillbaka på det resultat jag uppnått under året. När året började var vi nyinflyttade i vår underbara lägenhet och nu så har vi hunnit boa in oss och stortrivs. Livet som sambo är helt underbart. Arbetet med min egna utveckling fortsatte under våren hos Mia Törnblom och när sommaren närmade sig så var det dags att stå på egna ben, med nyvunnen självkänsla och en tro på att ”the sky is the limit” bara man vill och tror på sig själv.

9. Största misstaget?
Att jag låter dagarna rinna iväg och inte tar vara på dem tillräckligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nope

11. Bästa köpet?
Måste säga min förlovningsring, den kommer definitivt på en absolut förstaplats även om den inköptes tillsammans med pojkvännen.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förlovningsringen och nya bilen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Självklart vår förlovning som blev det stora glädjeämnet under årets sista två månader. Men härliga dagar tillsammans med älskade pojkvännen, underbara resor, härliga fester  tillsammans med vänner m.m är sådant som gör mig glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
?
Har sjungit sönder ett antal sånger på mina sånglektioner men ska jag välja en av dem som för alltid kommer påminna om 2011 så blir det True Colours. Den har nötts och nötts in i lede J

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Allt som allt så har 2011 varit ett glatt år med mer framgång än motgång, mycket härligt har hänt så måste säga att jag nog varit gladare än någonsin.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sammanfattade denna så bra förra året så kopierar rakt av: Precis som förra året önskar jag att jag vore bättre på att ta vara på nuet, njuta av alla underbara människor jag har runt omkring mig och uppskatta det lilla i vardagen. Även att ta mig tid att reflektera över allt vi har i våra liv istället för det vi inte har.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressa och ora mig!! Jag försöker verkligen att inte stressa och jobbar hårt på det men ibland kryper det på och vips så är man mitt uppe i stresshjulet som är så svårt att kliva ur. Helt onödigt när man ser tillbaka på det, mycket bättre att njuta och acceptera att man inte kan ha kontroll på allt. Lägger även mycket tid på att oroa mig för saker, något som jag också behöver träna på att inte göra, släppa saker och inte överanalysera sönder utan istället agera.

18. Hur tillbringar du nyår?
Nyår firades hemma hos Jonny & Ida som ordnat ett toppenfest med 21st gäster, långbord med god trerätters middag, mycket dricka, glada vänner och fyrverkerier på 12-slaget. Ett perfekt sätt att fira in 2012.


19. Blev du kär i år?
Fortsätter att bli kär i min pojkvän (numera fästman) om och om igen, så ja :)

20. Favoritprogram på TV?
Alla gamla favoriter lever kvar men bland nyfunna favoriter finns b.la. Shamless, Modern family, Homeland, Real Housewives of Beverly Hills, Bethennys gettig married  mfl.

21. Bästa boken du läste?
Har överläst mig på feel good-böcker så i år har jag hållit mig till chick-lit-böckerna som jag älskar J

22. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte om jag upptäckt så mycket ny musik i år.

23. Något du önskade dig och fick?
Önskan att få bli någons fästmö slog in, och inte bara någons utan världens bästas!

24. Något du önskade dig men inte fick?
Längtade så otroligt mycket tillbaka till älskade Thailand men vi kom aldrig iväg dit, väldigt tråkigt L

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Fyllde år på en tisdag i år och vi firade genom att gå ut och äta middag, lugnt och mysigt med älskade pojkvännen.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Fler resor kanske? Men ska absolut inte klaga, är lyckligt lottad som gjort så mycket under detta året.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
2011 blev året då jag upptäckte Odd Molly, detta annorlunda och ibland lite märkliga men helt undebara unika klädmärke. Som alltid när jag upptäcker något nytt så ska jag gå ”all in” och garderoben med Odd Molly-plagg växkte snabbt. Tradera blev som mitt andra hem och det klickades hem fynd som aldrig förr. Vi reste runt halva Sverige för att besöka Odd Molly-outlets och ingen var väll mer insatt i kollektioner, reor, bloggar och samlarobjekten än jag. När hösten kom och det inte längre kändes helt rätt med korsstygnsmönstrade klänningar så övergick stilen till en något mer klassisk stil med skjortor, blusar och tunikor tillsammans med stövlar och jeans. Blev nog en överdos av Odd Molly J

28. Vad fick dig att må bra?
Min älskade pojkvän, mina vänner och mina kära katter, samma som förra året.

29. Vem saknade du?
Allt är inte som det en gång varit och det kommer aldrig igen kunna bli som det var, hur hittar man en ny väg och accepterar hur det blivit?

30. De bästa nya människorna du träffade år 2011?
Kanske missar någon men kommer inte på.....

Sammanfattningsvis så har 2012 varit ett händelsrikt år, mycket har hänt och jag är lyckligare än någonsin. Möjligt att 2012 kan bli ett ännu bättre år när jag får stå brud på mitt eget bröllop!

 




Jenny

Härligt! Jag tror absolut att 2012 toppar detta med hästlängder för er del=)



URL:


Julia

Jätte fin blogg! Och du är super sööt! Kolla gärna min blogg- http:// juliaaasplace.blogg.se!



URL: http:// juliaaasplace.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?