Sammanfattning av 2012
Publicerat den

Som tradition här på bloggen så brukar jag sammanfatta året som gått, ta mig tid till att reflektera över allt bra jag varit med om vilket gör att jag uppskattar det så mycket mer. 2012 var nog det största året i mitt liv, så mycket har hänt och detta år kommer jag minnas för resten av livet!


Så här kommer nu min sammanfattning av 2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Mycket hände under detta år som jag aldrig tidigare varit med om och som jag kanske aldrig kommer vara med om igen. Men minnen kommer leva kvar för alltid. 2012 var året då jag äntligen gifte mig med mitt livs kärlek. Att planera ett bröllop var ett stort projekt i sig och när vi dessutom fick reda på att jag var gravid mitt i alla bröllopsförberedelser så var lyckan total. Under detta år fick jag även en ny, spännande och utmanande tjänst som gruppchef. Det har varit oerhört lärorikt och jag har lärt mig mycket i den nya tjänsten. Och störst av allt detta år var dagen då jag blev mamma, den 25/12 förändrades mitt liv totalt och detta är verkligen det största jag någonsin varit med om.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöftet 2012 var att fortsätta jobba med min stressnivå. Ambitiös som jag är så lägger jag alltid ribban lite för högt och presterar på 110% mest hela tiden. Stundvis har nog stressen tagit över lite väl mycket men samtidigt som jag blev gravid så inföll sig också ett enormt lugn i min kropp som gjort att jag känt mig väldigt harmonisk under hela hösten. Nyårslöfte till 2013 får bli att vara den bästa mamman och frun som jag kan, hitta en bra balans i livet och acceptera "God enough". Inte göra saker för att jag borde utan för att jag vill.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Våra vänner Carina och Robert blev föräldrar till fina lilla Sigge och vi väntar spänt på att Karro och Daniels lilla kille ska kika ut i februari. 2013 kommer bli ett riktigt bebisår :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Inga nära och kära har gått bort i år vilket jag är oerhört tacksam för men sänder en tanke till vår kära katt Love som efter många år av kärlek och kattgos fick komma till katthimlen.

5. Vilka länder besökte du?
Under 2012 hann vi med två otroliga resor. Den första var vår bröllopsresa till Grekland där vi spenderade två veckor på öarna Santorini och Antiparos. I september bar det iväg till USA där vi hann besöks San Francisco, Los Angeles och New York. Herregud vilken häftig resa detta var! Gravid som jag var (i v25-26) så var jag inte jättepigg men vi han ändå med väldigt mycket under de två veckor vi var där.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ska försöka bli bättre på att hålla kontakten med mina nära och kära, är väldigt dålig på att höra av mig och detta hänger på mitt samvete för jämnan. 

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Här får det bli två datum: 30/6 dagen då vi gifte oss och den 25/12 dagen då vår dotter föddes. Stora datum som jag bär med mig resten av livet!

8. Vad var din största framgång 2012?
2012 har ju varit ett mycket bra år för mig fullt med framgångar på olika plan. En stor framgång har varit min nya tjänst, en utmanande roll där jag fått lära mig väldigt mycket om mig själv och andra samt av mina misstag. Men den absolut största framgången är så klart att jag blivit mamma. 

9. Största misstaget?
Att jag låter dagarna rinna iväg och inte tar vara på dem tillräckligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har hållit mig ovanligt frisk under 2012 och graviditeten gick också mycket bättre än förväntat

11. Bästa köpet?
Gud så svårt... Måste säga att jag var mycket nöjd men min vackra brudklänning så den var en av de bästa köpen i år.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet, helt klart!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Första blicken på min dotter när hon lades upp på min mage efter födseln var helt oslagbart!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
?
Låten "Euphoria" med Loreen kommer för alltid känneteckna året 2012. Inte bara för att den vann Eurovision utan för att den spelades på repeat under både min möhippa och på bröllopsfesten, samtidigt som mina underbara vänner bjöd på fantastisk koreografi till. Oförglömligt :)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2012 har helt klart varit ett glädjens år i det stora hela så har nog varit gladare än tidigare år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sammanfattade denna så bra förra året så kopierar rakt av: Precis som förra året önskar jag att jag vore bättre på att ta vara på nuet, njuta av alla underbara människor jag har runt omkring mig och uppskatta det lilla i vardagen. Även att ta mig tid att reflektera över allt vi har i våra liv istället för det vi inte har.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressa och ora mig!! Jag försöker verkligen att inte stressa och jobbar hårt på det men ibland kryper det på och vips så är man mitt uppe i stresshjulet som är så svårt att kliva ur. Helt onödigt när man ser tillbaka på det, mycket bättre att njuta och acceptera att man inte kan ha kontroll på allt. Lägger även mycket tid på att oroa mig för saker, något som jag också behöver träna på att inte göra, släppa saker och inte överanalysera sönder utan istället agera.

18. Hur tillbringar du nyår?
Nyår firades hemma i lugn och ro men min man och vår nyfödda dotter. Vid 12-slaget skålade vi i alkoholfri cider och kikade på fyrverkerierna genom fönstret.

19. Blev du kär i år?
Fortsätter att bli kär i min man om och om igen, han är en klippa och min stora trygghet i livet.

20. Favoritprogram på TV?
TV-junkie som jag är så slukar jag det mesta i tv-väg. Alla favoritserier fortsätter att följas och nya tillkommer hela tiden :)

21. Bästa boken du läste?
Har blivit många gravid och barnböcker under hösten men annars har jag inte läst någon speciell bok som jag kommer på. Många chick-lit böcker blir det alltid.

22. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte om jag upptäckt så mycket ny musik i år heller. 

23. Något du önskade dig och fick?
Bröllop, barn, nytt jobb... ja det räcker nog :)

24. Något du önskade dig men inte fick?
Inget jag kommer på.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Vi befann oss i New York på min födelsedag. Världens bästa stad tillsammans med världens bästa man, frukost på sängen och shopping hela dagen.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kan inte komma på något. Är så oerhört tacksam över allt detta år gett mig.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
I takt med att magen växte så blev klädstilen allt mer begränsad. Byxor med resår i midjan och lösa toppar och skjortor var min stil under hösten.

28. Vad fick dig att må bra?
Min älskade man, min underbara dotter, mina vänner och mina kära katter, samma som förra året.

29. Vem saknade du?
Saknade min fina mormor, hade gärna haft henne med och delat allt som skett under året med bröllop och barn.

30. De bästa nya människorna du träffade år 2012?
Har fått många nya härliga kollegor under året och även lärt känna ett gäng blivande mammor som jag hoppas på att hänga mycket med nu under mammaledigheten tillsammans med våra bebisar.

Sammanfattningsvis så har 2012 varit ett händelsrikt år, mycket har hänt och jag är lyckligare än någonsin. Går nu in i 2013 full av förväntan på hur detta år ska arta sig. Kommer vara mammaledig hela detta året och ska verkligen försöka njuta och ta tillvara på denna tid tillsammans med min älskade dotter.




Jennica

Nej vad tråkigt att kissen fått somna in :( Men nog hamnar väl katterna under kategorien nära och kära :) Beklagar hur som. och grattis till dottern. kram



URL: http://jenfotografi.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?