Sommarkväll med båten
Publicerat den

Så här skönt spenderade jag måndags eftermiddagen och kvällen. Med utsikt över fjärden och min älskade pojkvänn på sin wakeboard bräda. Verkligen så härligt att kunna åka ut med båten direkt efter jobbet och njuta av det härliga sommarvädret. Två dopp blev det dessutom och vattnet har hunnit bli riktigt varmt.

Ut i solen med er!

För det ska jag. Äntligen jobbat klart och nu ska vi ut i solen och åka båt resten av eftermiddagen. Helt underbart!

REA shopping
Publicerat den

Kunde inte låta bli att shoppa lite på H&M´s rea. två klänningar och en bikini är nu på väg hem till mig. Uppger nu rabattkoden 8549 i kassan så får ni dessutom ytterligare 25% rabatt på rea-varorna. In och shoppa med er

Lördag

Uteservering, god efterätt och trevligt sällskap. Så härligt!

Oj vilken värme denna underbara lördag bjöd på. Han fixa lite med vardagsrummet på morgonen där jag är i full gång med renoverande och målande. Därefter var det stranden som gällde tillsammans med tjejerna. Som jag har väntat hela vintern på att värmen skulle komma och nu är den äntligen här. Många soltimmar blev det och framåt eftermiddagen kunde viss rödhet anas men förhoppningsvis har det lagt sig till imorgon så vi kan sola igen. Efter stranden åkte vi vidare till Sundbyberg där vi åt middag på Texas Long Horn, suppergott och trevligt att alla följde med. Skulle därefter "bara" ta en drink och äta efterrätt på Garbos men som ni ser på tiden för detta inlägg så blev det lite mer än så. Slutade med en helkväll och sista tåget hem. Nu är det sängen som gäller så jag orkar upp imorgon för att sola.

Sov gott  ♥

Efterätten bestod av hallon cheesecake med rabarberkompott och jordgubbar, mums.

TGIF
Publicerat den

Äntligen var det fredag igen. Har definitivt varit en helt underbar vecka som bjudit på härlig sol och värme men nu ser jag fram emot en ännu soligare helg. Har tänkt spendera den vid vattnet på en stor filt, med en bra bok och en korg fullpackad med fika och godsaker. Ska jobba på årets solbränna så lagom till söndag borde jag hunnit bli lagom brun eller åtminstone röd/brun. Härligt! Någon som vill joina?

Picknick i Rålis

Efter ett besök på Willys i Älvsjö så bjöds det på picknick i Rålis, och det var ju en helt perfekt dag att spendera på filter i parken med solen som värmde skönt. Vi och många fler spenderade dagens sista soltimmar där och hade jättetrevligt tillsammans.

Nu är jag hemma och har precis tagit en välbehövd dusch och ska slapp i soffan med lite tv innan jag går och lägger mig

Torsdag
Publicerat den

Gud så snyggt med vitmålade trägolv, vill ha!!

Torsdagen har än sålänge gått snabbt förbi men visst känns det trist att vara inomhus när solen skiner utanför fönstrena. Men snart blir det ändring på detta. Slutar om 30min och eftermiddagen/kvällen ska spenderas med min avdelning på jobbet. Aktivitet och middag är inplanerat men mer än så vet vi inte än så vi får se vad de hittat på. Hoppas att vi får vara ute i solen bara!

Kvällen avslutades med...
Publicerat den

att vi mötte upp Eddies vänner som var på besök i Stockholm. Vi promenerade via Götgatsbacken ner till Skeppsbron där båtarna för Volvo Ocean Race ligger längs kajen. Var roligt att se dessa stora segelbåtar som nu imorgon åker vidare ut på haven till nästa destination

Därifrån gick vi sedan vidare till kungsträdgården där vi avslutade kvällen med ett glas vin på en mysig uteservering. En härlig sommarkväll som fick avsluta denna varma, underbara dag.

Sov gott  ♥

Sommar, sommar, sommar......
Publicerat den

Så här spenderade jag eftermiddagen idag medans killarna meckade med båten som inte startat på en vecka. Dagen bjöd på underbar sommarvärme så vad annars kan man göra än att njuta av solen, med benen dinglandes vid vattenytan, läsa skvallertidningar och äta lite mat :)

Detta är verkligen vardagslyx, och båten kom tillslut igång så det blev en lyckad dag dessutom.

Tapetprov
Publicerat den

Nu när vardagsrumemt ska målas vitt så kanske det är dags att tapetsera om fondväggen också. Tapeten som sitter nu blir kanske för ljus så hittade ett tapetprov i byggaffären. Vad tycker ni om denna?

Sommarkväll

Så underbart att klockan 22:30 kunna gå ut på balkongen för att vattna blommor och det fortfarande är 15 grader varmt ute.

Sov gott

Renoveringen är nu igång
Publicerat den

Sagt och gjort. Nu är renoveringen av vardagsrummet igång och det finns inte längre någon återvändo. Alla tapetskarvar har nu spacklats så jag säger hej då till beiga väggar och välkomnar snart vita väggar istället.

Renovera när solen skiner?

Nä jag tror inte det va! Planen var att jag skulle åka direkt hem efter jobbet och sätta igång med renoverandet i vardagsrummet. Ska måla om vardagsrummet i helgen medans Eddie är i Göteborg har jag tänkt och då måste det förberedas lite inför det med att bända loss golvlister och lägga latexfog längs taklisterna. Men inget av detta blev gjort i eftermiddag. Solen sken som aldrig förr så tog med mig filten, boken och en isglass och begav mig ut till gräsmattan istället där jag nu legat i 2h och njutit av värmen. Nu ska jag äta middag, får se om jag tar tag i renoverandet efter det kanske.

Publicerat den

Höll på att få med mig Lillis härom morgonen när hon hade packat ner sig själv i väskan. Gjorde lite ont i hjärtat att hon så gärna ville följa med men fick sitta kvar vid dörren när jag gick

Nu är jag tillbaka igen. Tog lite bloggpaus över midsommar, helt oplanerat men rätt skönt och kunde helt och hållet njuta av ledigheten. Har haft en bra helg med massor av god mat på midsommar och fullt med aktiviteter hela helgen lång. Var bla. på bio i lördags och såg filmen "Baksmällan", som var helt okej. Roligt komedifilm med skräckexempel på hur det kan bli dagen efter en helkväll i Las Vegas. I söndags var vi så husliga då vi bakade bröd och grillade god söndagsmiddag. En perfekt helg allt som allt.

Nu är det ny vecka igen och väderprognosen ser mycket lovande ut måste jag säga. Ska bli jättevarmt framåt helgen och redan nu skiner solen för fullt. Härligt!

Klänningar
Publicerat den

Sökandet efter en sommrig klänning fortsätter och dessa två ovan är lämpliga kandidater, kan inte välja vilken av dem jag ska köpa bara
V:
only.se 599kr H:nelly.com 349kr

Så glömsk
Publicerat den

Satte mig framför datorn med en kamera full av bilder som jag skulle lägga upp här på bloggen. Det enda som saknas är kabeln som då ska koppla ihop kameran med datorn för överföringen. Glömska jag har glömt sladden hemma i köket så nu blir det inga bilder idag :(

Tisdag

Denna klänning från Gina Tricot skulle passa fint både till midsommar och sommarbröllopet

Äntligen har stormen dragit vidare och den efterlängtade solen tittar fram på en klarblåa himel idag. Hoppas verkligen att detta håller i sig till midsommar nu så vi får lite värme. Hittils har tisdagen varit nåroglunda lugn och behaglig och ikväll är det dags för den återkommande tjejkvällen. Får se om det blir hos mig eller Laura men alltid lika kul att träffa tjejorna.

Ha en härligt tisdag och njut av solskenet ♥

Måndagskväll
Publicerat den

Hoppas ni haft en bra måndag. Min har varit rätt händelselös och lugn för att vara måndag. Efter att ha tömt båten på vatten efter helgens oväder så åkte vi hem och lagade middag. Nu har det precis bakats chokladmuffins här hemma så nu ska jag luta mig tillbaka, läsa lite bloggar och njuta av muffinsen medans de är varma.

Hoppas ni haft en bra måndag ni också!

Schampo tips
Publicerat den

Tänkte tipsa er om mitt absoluta favorit schampo, AUSSIE Miracle Moist. Detta schampo luktar helt underbart gott och gör håret härligt mjukt och silkigt. jag använder det som avser torrt och ledset hår. Finns på Åhlens och KICKS tror jag. Detta måste ni prova om ni inte redan hunnit göra det. Stanna åtminstone till och lukta på det så kommer ni definitivt vilja prova det sedan :)

Söndagsmys

revbensspjäll, sallad, "potatisskruvar" och vitlöksbjöd bjöds det på till middag ikväll

Efter en sådan hektiskt helg som denna var jag nästa glad när jag vaknade till regnet som smattrade mot fönster blecket utanför. Kunde med gott samvete kura ihop under täcket och somna om. Efter lite frukost blev det soffan och The City-marathon på TV:n medans Eddie jobbade. Söndagslyx för mig att kunna slöa och slappa utan att känna att man måste ut och göra något. Framåt eftermiddagen började det ändå klia lite i kroppen så vi tog en sväng till IKEA där det fyndades lite gardiner, galgar och gratängformar. Storhandlade mat på vägen hem och väl hemma så var Eddie snäll och lagade middag till mig. Ett perfekt avslut på en perfekt helg

Summering av helgen
Publicerat den

Har inte bara legat i soffan och slappat hela helgen, ända sedan i torsdags har det varit fullt upp så därför har det varit dåligt med blogguppdateringar. I torsdags var vi på bio med goda vänner till oss. Åt först en god middag på thai restaurangen Orkideé på medborgarplatsen och därefter såg vi Terminator som nyligen haft premiär på bio. I fredags var jag ledig så passade på att njuta av att vara ledig en vardag och på kvällen var det fest med jobbet. En båt hade hyrts som avgick från riddarholmen och under kvällens gång så avnjöt vi en god trerätters middag och dansade som aldrig förr. Hade så himla roligt, en riktig toppen kväll. Lördagen fortsatte i samma sociala tecken. Mötte upp min väninna Karro och hennes pojkvän Daniel. Tillsammans åt vi fyra en underbart god middag på den libanesiska restaurangen Sáhárá. Man fick in 18st olika små rätter på bordet så det var bara att hugga in i en hörna och jobba sig igenom de olika läckerheterna. Var dessutom en super mysig lokal så där hade man kunnat sitta hur länge som helst. Denna restaurang rekomenderar jag verkligen om ni ska gå ut en kväll i Stockholm.

En fullbokad helg som har varit toppen. Fått umgås med många av mina härliga vänner, ätit massor av god mat och haft så roligt. Jag måste verkligen bli bättre på att ta vara på dagen och umgås mer med alla!

The Hills & The City -marathon
Publicerat den

När regnet öser ner ute så är det mysigt att krypa ihop i soffan med kuddar och täcket med en bra serie eller film att slö-titta på. Detta är precis vad jag gjort både igår och idag. Har hunnit se hela säsong 5 från serien The Hills och idag kör MTV "The City-marathon" hela dagen. Perfekt underhållning en helg som denna...

Middagstips

Prövade ett nytt fiskrecept idag som var mycket lätt att laga och som blev super gott så tänkta dela med mig av det:

Fiskgratäng med fetaost och tomater, detta behöver ni:
600g sej eller torsk
2msk hackad dill
salt + peppar

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225c. Lägg fiken i en ugnsäker form och strö på salt och peppar
2. Skiva tomaterna och läg på fisken. smula över fetaost
3. vispa ihop grädde, mjölk och mjöl i en kastrull. låt koka upp och sjuda i 5min. salta och peppra. blanda i dill och häll såsen över fisken.
4. Tillaga mitt i ugnen ca 25min. servera med potatis eller ris och sallad

Smaklig måltid

Hemma hos Celiah
Publicerat den

Tänkte att det var dags för ett hemma hos-reportage från mig och första rummet ut är mitt badrummet som renoverades hösten -08

Rosa handdukar inköpta på Ralph Lauren i New York

Kranen är av märket HAFA Cube & tvålpump samt tandborsmugg kommer från Cult Design

Spegeln från Bauhaus & handfat från Scanbad

Handukskrokar och toapappershållare från TIGER (klickbara bilder)

Även högskåpet i valnöt kommer från Scanbad, dansk badrumsleverantör

I taket sitter det 9st spotlights som lyser upp badrummet (klickbara bilder)

Så ser det ut hemma hos mig, hoppas ni tyckte om det

Måste bara visa...
Publicerat den

Jag vet att jag skulle gå och lägga mig men måste bara få visa vad jag möttes av när jag kom in i sovrummet

Mitt på sängen stod en lite presentpåse, innehållande....

ett rosa paket och ett kort med en härlig kärlekshälsning från min älskade pojkvän...

och i paketet fann jag alla våra semesterbilder från vår New York resa som han i smyg framkallat och slagit in åt mig... så himla underbart gulligt och rart gjort utav honom!

Har verkligen världens bästa pojkvän!

Publicerat den

Hej alla läsare. Nu är tisdagen redan till sin ände och imorgon är det redan onsdag, shit vad fort veckora går. Veckan har börjat rätt händelselöst men ikväll har vi tjejer varit hos Jenny där vi bjöds på taco-middag och mys i soffan till Desperate Housewifes. Alltid lika härligt att träffa tjejerna. Resten av veckan har en hel del roligheter att bjuda men mer om det imorgon för nu ska det sovas här, Sov gott!

Söndagskväll

Åkte iväg på eftermiddagen och införskaffade en elgrill. Ett perfekt substitut för oss som bor i lägenhet och inte kan ha vanlig grill som ryker på balkongen. Medans grillen monterades på balkongen så förberede jag tillbehören inne i köket.

Till middag ikväll blev det grillad entrecote, ungsrostade rotfrukter (rödbetor,palsternacka, morötter, färskpotatis) med fetaost, vitlökssås med fetaost och citron, sallad och vitlöks baguetter. Så himla gott!

Så var denna vecka till sitt slut och imorgon börjar återigen en ny spännande vecka. Hoppas fram för allt att den ska bjuda på bättre, varmare väder. God natt!

Lugn söndag
Publicerat den

Hittills har vi haft en lugn och skön söndag. Åt frukost på balkongen i det härliga solskenet, sprungit upp och ner från tvättstugan och friserat katterna som ni ser på bilden ovan. Skönt att i lugn och ro kunna fixa och grejja på söndagarna tycker jag, så man har ordning på allt inför den nya arbetsveckan. Nu ska vi iväg och handla grill så vi kan grilla till middag ikväll. mmmm gott!

Trevlig tjejkväll

Gårdagskvällens klädsel: Chinos: Gina Tricot, tröja: H&M, Converse och scarf inköpt i New York

Vi hade en mycket mysigt och trevligt kväll tillsammans igår, jag jenny och laura. Jenny hade ordnat med jättegod mat som vi vräkte i oss med glädje och mätta som få så fortsatte vi kvällen i soffan och tittade på filmen "Vad kvinnor vill ha" som gick på fyran. En perfekt tjejkväll

Lördag

Livebloggning direkt från pendeltåget

Sitter just nu på pendeltåget hem till kungsängen. Fick ett jobbsamtal och var tvungen att dra igång datorn så då passar jag även på att blogga lite. Till höger om mig här på tåget sitter Marika Lagerkrans och pratar högt i telefonen om Torsten Flink, GUdrun Schy,man och sin nya teaterpjäs, lite roligt.
Gårdags kvällen var jätte trevlig. Mötte upp kollegorna på Jimmys Steakhouse och därifrån gick vi till Mosebacke där det spelades reggae. Stupade i säng runt 01:00 inatt och fick en välförtjänt sovmorgon idag innan det började ringa på beredskapstelefonen. Ikväll ska vi ses hos Jenny för att äta och skvallra, lärbli några glas vin också gissar jag. Men först ska det storstädas hemma så.

Vill ha en vit sängstomme, men vilken?

Ovan från vänster: HEMNES 2345KR, ASPELUND 1295kr
Nedan från vänster: TRONDHEIM 2495KR, VANVIK 3095KR
Alla fyra är från IKEA

TGIF
Publicerat den

Så var det äntligen fredag igen och helg. Medans många lyckliga jobbar halvdag idag så är jag placerad att jobba till 19:00, inte så himla roligt. Ska snabbt hem en vända och byta om efter jobbet för att sedan möta upp "jobb-tjejerna" på stan för reggae-kväll på Mosebacke. Ska bli skoj att dansa och dricka några öl, solen hade gärna fått skina men man kan inte få allt.

Hoppas ni har en härlig fredag och att ni slipper jobba

id mineral
Publicerat den

Har länge varit nyfiken på det nya mineral sminket som alla skriver/pratar om så mycket. Fick hjälp av en mycket trevlig expedit på Sephora i New York att pröva ut färger och hon visade även hur man gör när man sminkar sig med detta. Har inte helt fått kläm än på hur man gör för nu när man står hemma vid spegeln med alla dessa pulverburkar och penslar så är det inte lika glasklart längre. Men när det väl är på så blir resultatet väldigt bra. Huden känns nästan osminkad och man slipper den kladdiga känslan man annars lätt får av foundations och puder.

Får man väl in tekniken på detta så är det helt klart värt att prova och jag rekomenderar det starkt. Det är dessutom gjort av mineraler och är nyttigt för huden tillskillnad från vanligt smink

Vad händer med vädret?
Publicerat den

Senaste dagarna har nu bestått av regn, regn och åter regn! Vad hände med sommaren och värmen? Tycker inte alls att detta är okej men det är tur att man jobbar inomhus iallafall och att älsklingen snällt lånar ut bilen :)

Sovmorgon

Idag började jag jobba kl:11:00 vilket innebar att jag i lugn och ro kunde äta frukost och mysa en stund framför tv:n imorrse. Täcket och kuddarna som innförskaffades igår blev succé och jag har sovit som en prinsessa inatt. Det var så lyxigt att krypa ner bland alla täcken, kuddarna och nya lakan igår kväll och jag ville verkligen inte kliva upp imorrse.

Hoppas ni får en toppen torsdag  ♥

Lite shopping och överaskning
Publicerat den

Vad gör man om pojkvännen bara har ett litet täcke i sin stora säng, jo man åker och köper ett till. Vi har pratat om det länge men det har inte blivit av så idag tog jag tag i saken och åkte till IKEA på vägen till jobbet. Ett nytt täcke, 2 nya kuddar och nya påslakan införskaffades och detta hittade förhoppningsvis min älskling nu i bagageluckan när han åkte iväg för att tvätta bilen. Hoppas han blir glad för överaskningen, vet att jag kommer uppskatta det iallafall :)

Tänkvärt och passande citat för dagen:
"If you want something, don´t wish for it. Life is too short to wait"

Onsdag
Publicerat den

Idag har jag på mig jeans från H&M, tröja från Monday, linne från Gina tricot och Converse

Vart tog sommaren vägen??

Denna klänning skulle vara perfekt till sommarbröllopet som vi är bjudna på

Vad hände med vädret?! Igår kväll satt jag i en båt med strålande solsken och njöt av en härlig kväll. Nu på morgonen vaknar man istället upp till grådis och duggregn. Så tråkigt! Hade lust att krypa tillbaka ner i sängen och somna om men det går ju inte. Fick dessutom vänta på bussen i 20min som inte behagade komma när det var tänkt. Hoppas verkligen att vädret vänder snart igen för jag saknar redan solen och värmen.

Ikväll är det inplanerad tjejkväll, ska bli jätte mysigt. Desperate och lite onyttigt tilltugg piggar upp vilket regnväder som helst.

Härlig måndag
Publicerat den

Idag har vi första dagen i juni månad och den bjuder på härligt solsken och 24 grader.Spenderade lunchrasten ute i solskenet och njöt av värmen med lite god lunch och en bra bok. Livskvalite på hög nivå måste jag säga.
Lite planer inför denna vecka: tjejkväll imorgon, halvdag på fredag men jag jobbar till 19, beredskap för jobbet hela veckan och lite träning borde dessutom klämmas in. Hoppas verkligen att fler roliga planer kan införas i veckans planer. Några av dessa lät inte så upplyftande