Zara Home hos Ellos
Publicerat den

Är det bara jag som har missat att Ellos.se numera säljer heminredning från Zara Home?
Blev välldigt förvånad när jag idag fick hem ett nyhetsblad från ellos där det visades bilder på detta. Ska direkt in och spana på allt snyggt.  Tar gärna allt på bilden ovan, helt i min stil!

T.G.I.F
Publicerat den

Smygtagen bild på mig igår, när jag försökte fotografera den vackra ros-buketten

Fredag + helg + ledigt  =  äntligen!
Har varit en händelserik vecka med födelsedagsfirande, 6 månaders firande, sjukhusbesök, kvällspass på jobbet och ett par tidiga mornar. Eftre allt detta ska det bli skönt med lite helg. Hörde rykten från pojkvännen om att de ska på wakeboard-SM i helgen så får se om det blir en tur till Nynäshamn där det hålls. Annars så är det enda innplanerade för helgen, Eddies födelsedagspresent som ska "utföras" på söndag. Hoppas på lite sol så att man kan packa picknick-korgen och läggas sig vid närmaste sjö för lite sol och bad. Gäller att passa på nu när sommaren närmar sig sitt slut.

Hoppas ni alla får en underbar fredag  ♥

Mysig kväll
Publicerat den

Köpte med hämtmat hem från den lokala thai:en igår. Ingen av oss kände för att laga mat så då är detta ett utmärkt alternativ en regnig torsdag. Den vackra rosbuketten på bordet fick jag av min kära pojkvänn på våran 6 månaders dag som vi firade igår

Resten av kvällen spenderades i soffan, med massor av tända ljus i hela lägenheten.

Bläddrade 6 månader tillbaka i bloggen och när detta inlägg skrevs visste jag inte att just denna kväll skulle förändra hela mitt liv, till det bästa som någonsin hänt!

Fortsätter i firandets anda
Publicerat den

Igår firade vi pojkvännens födelsedag och idag firar vi 6 månader som par så firandet fortsätter. 6 månader kanske inte är jättelänge men jag tycker det är viktigt att man tar vara på dessa små tillfällen där man kan fira kärleken lite extra. Varje stund, stor som liten, som man har tillsammans med den eller dom som man älskar är värda att ta tillvara på och den får inte tas förgiven.
Har däremot inte lika storslagna planer för idag som igår, utan hoppas på en mysig kväll hemma med lite mat, tända ljus och en bra film. Regnet ute hjälper till att skapa en perfekt "sitta-inne-och-mysa-stämning" så längtar redan efter att få krypa ihop i soffan med min älskling

Grattis, grattis!!
Publicerat den

Idag fyller min underbara pojkvän år så ikväll ska vi fira det med middag på restaurangen Grill i sthlm. Blir en trevlig kväll med min älskling och god mat, har hört mycket bra recensioner om denna restaurang så blir toppen.

Så stort grattis på din födelsedag älskling ♥

Färdigfixat för denna tisdag
Publicerat den

Lite meck är det alltid att skruva ihop IKEA-möbler så det är det tur att jag får "hjälp" av min kära katt Lillis.

Det som monterades var två sängbord från serien HEMSTA, länge velat ha dem och idag slog jag till. Nu fattas bara den matchande sängstommen som står näst på önskelistan.
Så här blev resultatet:
Före:

Efter:

Som ni ser så byttes lampskärmarna ut och en vacker orkideé fick ta plats på sängbordet

Köpte även en lampa till köksfönstret som får bli mitt nästa projekt, den ska sprayas vit :)

Före och Efter

Regn = inspiration
Publicerat den

På väg hem från jobbet slogs jag av ett plötsligt infall att svänga förbi IKEA. Vad är väll bättre en regnig sensommarkväll än att skruva ihop lite IKEA-möbler och lite piff med nya lampskärmar och orkideér? Så här ska ikväll fixas, men först lite middag och idag lagar jag fiskgratäng, receptet hittar ni här

Sol och bad

Efter att ha suttit inomhus och arbetat hela denna soliga vecka så ska jag nu ta igen all sol som jag har missat. Strandväskan är packad så nu åker jag mot stranden där det ska solas och badas hela dagen lång. Ikväll kommer min älskling hem som har varit på semester en vecka. Har saknat honom så mycket så längtar till ikväll

Glasstips
Publicerat den

Denna glass måste ni bara prova!
Magnum cocos, mörk choklad med kokosglass inuti. Så himla god

Tisdag
Publicerat den

denna söta kakburk och en kökshanduk shoppade jag i butiken Balders hage i Göteborg

Även denna tisdag så skiner solen där ute. Känns mer och mer deppigt att behöva jobba när man kune ha legat på stranden, solat och badat. Men det är ju snart helg igen så får hålla tummarna att vädret håller i sig tills dess. igår kväll hämtade jag mina katter som bott hos mamma medans vi var på semester. Ett kärt återseende och jag tror att de har saknat mig minst lika mycket som jag har saknat dem. Hjälpte samtidigt mamma att lägga ut lite annonser på Blocket.se så behöver ni ett piano, en träningsbänk eller en gammal brudkista så skynda in och fynda.
Ikväll ska jag åka till stallet och träffa min kusin och hennes häst. Jag har själv haft egna hästar sedan jag var ca10-11år och sålda sissta hästen för snart 2 år sedan. Saknar hästlivet ibland men det är mycket jobb också så då är det skönt att kunna hälsa på någon annans häst ibland.

Lite fler bilder från bröllopet
Publicerat den

Fick önskemål från flera håll om att visa fler bilder från bröllopet så här kommer några fler

Det lyckliga brudparet när de kom skridandes ut på bryggan....

där vigseln hölls inför släkt och vänner

Längst ut till höger i bild skymtar ni mig

Klart att även vi ska fotograferas, inte var dag vi är så här uppklädda direkt

Och en sista bild på oss, tagen vid middagen på kvällen

Semesterns sista dagar
Publicerat den

Bild tagen vid Ystads strand i samband med det vackra sommarbröllop som vi var på i lördags

Bröllopet i lördags var underbart vackert. Vigseln ägde rum på en brygga vid Ystads strand och efter det bjöds det på middag och fest i ett värdshus i närheten. En underbar kväll i kärlekens tecken som pågick långt in på småtimmarna. På söndagen bjöds alla bröllopsgäster på en välkomnad brunch och efter det bar det av hemmåt igen. Under våran 6 dagar långa semester tillsammans har vi hunnit med att besöka Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Ystad. Många mil blev det för bilen att rulla men det har varit härligt att hinna med och se så mycket som vi gjort. Detta blir en semester att minnas som ska få ta plats i fotoalbumet där hemma. Sent igår kväll kom vi hem igen och visst är det så att "borta bra men hemma bäst". Det var riktigt skönt att få krypa ner i sin egen säng, men lite mindre trevligt att idag börja jobba igen efter 2 veckors semester. Utanför fönstret här skiner solen för fullt, typiskt att man måste sitta inne då.

Ikväll ska jag åka och hämta mina älskade katter som fått bo hos min mamma de senaste 10 dagarna medans jag farit runt på semester äventyr. Har saknat dem så himla mycket så längtar efter att få hämta hem dem.

Ystad och bröllop
Publicerat den

Frukostsmörgåsen intogs på ett mysigt café inne i Ystad

Efter trippen till Köpenhamn igår så for vi vidare till Ystad där vi idag ska gå på bröllop. Förmiddagen har hittills spenderats med att hjälpa brudparet att köra runt diverse saker samt så hann vi med en frukost nere i stan. Nu ska vi åka en sväng till värdshuset där festen kommer vara ikväll och därefter börjar det bli dags att göra oss iordning. Återkommer med lite bilde runder fixandets gång så ni får se frisyr och klänning :)

En sväng till Köpenhamn
Publicerat den

Igår tog vi tåget från Malmö över till Köpenhamn. En impulsiv tripp över bron och en välldigt trevlig dagstur. Vi promenerade längs ströget ner mot vattnet, åt lunch på ett litet café och när fötterna började bli trötta av all gående så hoppade vi på en av alla de sightseeing-båtar som går runt i kanalerna i staden.

Detta var ett mycket bra alternativ, man fick se mycket av staden som man aldrig hade orkat gå till och samtidigt så berättade guiden på båten vad det var som vi åkte förbi och såg. Lite kulturellt och allmännbildande på en gång.

I Köpenhamn finns det många gamla vackra hus som fått stå kvar sedan urminnes tider och längs med kanalerna där vi åkte så låg många fina båtar förtöjda

Vi fick även se Köpenhamns vackra konserthus från vattensidan. En mycket mäktig byggnad och en stor stolthet för staden.

Trötta och nöjda efter en heldag i Danmark slog vi oss ner på tåget hem till Malmö igen. UNO-kortleken plockades upp och detta sysselsatte oss hela vägen tillbaka. Var mycket smidigt att åka över till Köpenhamn så det rekommenderar jag er att göra om ni befinner er nedåt i landet. Vi betalade 350kr tur&retur för 2 personer, vi klev på tåget i Malmö och detta tog oss hela vägen till centralstationen i Köpenhamn.