Stallet...
Publicerat den


För er som inte vet det så är jag sedan barnsben inbiten hästtjej ända in i själen. Jag har ridit sedan jag var 7år och när jag var 11-12år så fick jag min första lilla ponny. Sedan dess har det varit stallet som gällt 7 dagar i veckan året runt. Många härliga år var det med hästar, tävlingar, hästjejer m.m och detta höll i sig frma till sommaren 2007 då jag sålde min sissta häst. Jag behövde en välbehövlig paus från hästlivet och så blev det.


Min ponny Batseba och jag på Solvalla. Hade henne i nästan 10 år innan jag sålde henne sommaren 2007

Efter att sissta hästen såldes så har det inte blivit  så mycket häst efter det. Men idag behövde min kära kusin lite hjälp med sin ponny så för första gången på 1,5 år åkte stallkläderna fram och vi åkte till mitt gamla stall där kusinen fortfarande står med sin häst. Det blev mockning, göra mat till Mira som hästen heter samt ut och motionera Mira i 30min. Kallt men skönt att vara tillbaka bland hästar och stalllukten. Det sitter verkligen i ryggmärgen allt jobb som är runt och med hästarna....


Batens C.H var min egna uppfödning, son till Batseba ovan. Honom hade jag från det att han föddes 2001 till sommaren 2006 då han såldes till Bergsåkers ponnyskola. Världens underbaraste ponny!!

Vem vet det kanske blir en till häst i framtiden






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?