En dag på sjön
Publicerat den

Denna underbart härliga, soliga söndag har vi som ni tidigare läst spenderat på sjön i killarnas båt. En helt perfekt dag blev det med massor av solande och lite stopp för fikapaus mellan åkandet

Jag var mest med för att fånga lite sol och bättra på solbrännan medans killarna var lite mer aktiva med sin dag och gjorde sina första wakeboard-åk för säsongen

Och solbrännablev det som ni ser. Tar bättre än vad man tror att vara ute på sjön

En mycket härlig dag och helg har jag haft och imorgon börjar en ny vecka. Solen ska fortsätta skina med sin värme så kommer nog kännas lite deppigt att behöva sitta inomhus.

Hoppas ni haft en underbar helg ni med ♥

Sommaren är äntligen här
Publicerat den

Nu känns det som att sommaren äntligen är här. Lördagens underbara väder håller i sig så vi började söndagsmorgonen med frukost ute på balkongen. Så härligt att kunna njuta av solen och värmen medans man äter lite gott. Nu ska vi bege oss iväg för idag ska det åkas båt i det underbara vädret.

Ut i solen och njut av sommaren!

Sol, värme och uteserveringar
Publicerat den

I det underbara försommar vädret som stockholm bjöd på igår så tog vi efter jobbet båten in till stan från Solna Strand till Stadshuset. Superhärligt att glida fram över vattnet och njuta av att det snart är sommar. Därifrån hamnade vi sedan på Debasers uteservering i slussen och där blev vi kvar resten av kvällen. Allt fler anslöt sig till sällskapet och jag hade super trevligt. Blev även middag där och efter den rörde vi oss hemmåt runt 22:00-tiden

Tack alla för en trevligt kväll

toppenväder i helgen

Så härligt!!!

Torsdag

torsdagsklädsel: Randig tröja från Tommy Hilfiger, Chinos från Gina Tricot och tygskor från H&M

Har redan avklarat större delen av torsdagen nu när detta inlägg skrivs, helt smärtfritt och imorgon är det äntligen fredag. Jätteskönt med helg igen. Ska bli riktigt toppenväder så längtar redan efter ledighet. Men innan dess så ska jag tydligen ner till gymmet nu och träna, vad var det som hände? får se om det går att förhala men om inte så är det bara att bita ihop och klättra upp på löpbandet.

Tavelvägg
Publicerat den

Har så himla många vackra bilder ifrån vår New York resa som jag känner att jag måste ta till vara på. Funderar starkt på att göra en tavelvägg likt den nedan och fylla ramarna med svart-vita bilder från resan, men kanske med vita ramar istället

Onsdag

Linne från:Forever21, Kofta: MQ, svarta jeans: H&M, Skor:Nine West och rosetthalsband:Forever21

God morgon onsdag. Idag är det kurs som står på schemat så kommer sitta på föreläsning hela dagen. Skönt med omväxling i det dagliga arbetet så det ska bli intressant

Shopping
Publicerat den

Blev ingen tjejkväll ikväll så istället åkte jag och Jenny till Vällingby C och shoppade lite. Blev en hel del roliga saker från Lagerhaus där det fanns hur mycket snyggt som helst till hemmet. Rekommenderas starkt om ni inte redan besökt någon av deras butiker.
Nu ska jag göra en kopp thé och mysa ner mig i soffan en stund innan det är läggs

Tisdag
Publicerat den

Jetlag och tidsomställning kan verkligen påverka en på märkliga sätt. Efter en 8h flygning + 6h framställning av klockan så landade vi på Arlanda vid 12:00 i fredags. Så skönt att komma hem, packa upp alla saker och framförallt hämta hem katterna från mamma. gud så jag saknat dem! Nästan hela helgen sovs bort så inte mycket vettigt blev gjort och gårdagen gick åt till att komma ikapp med verkligheten på jobbet igen. Alltså inte mycket tid över för bloggande men nu är jag igång igen

Hoppas ni har en härlig tisdag i solskenet

Goodbye New York
Publicerat den

Som allt roligt så har även denna resa nått till sitt slut. Idag är det dags för hemmfärd och vi måste lämna denna underbara stad. Ska snart checka ut från hotellet men planet lyfter först kl:22:00 ikväll så vi har ett par timmar kvar här. Planen är att strosa runt i stan, shoppa det sista och ha lite picnic i Central Park.

Sammanfattat har detta varit en underbar resa full med starka intryck och många härliga minnen. New York kan verkligen erbjuda allt och lite mer därtill. Oavsett vad du söker eller vill göra så finns oändligt med val och möjligheter, inget är omöjligt här. Har ni möjlighet att ta er hit så gör det, så värt ett besök!

New York 11:06 090521
Publicerat den

Igår kväll åkte vi ut till Brooklyn för att fotografera Brooklyn Bridge i nattljus. En mäktig syn när hela New York staden är upplyst

Mycke bilder blev det och den ovan är en av mina favoriter

Därifrån åkte vi tunnelbanan upp till Chelsea och därifrån promenerade vi till en takbar på 27th och 5:e avenyn där den sista kvällen i New York spenderades med goda drinkar och underbar utsikt över Empire State Building

New York shopping
Publicerat den

Vi har börjat packa lite smått här inför hemresan imorgon och kunde snabbt konstatera att det blivit en hel del shopping. Blev tvungen att samla ihop några av påsarna för fotografering. Observera att endast papperspåsar fick närvara på bilden, allt som köpts och ligger i plastpåsar är exkluderat.

Åkte hit med 2 par skor och det har blivit några fler par under dagarnas gång här

Även ett par väskor har shoppats men som ni tjejer ser och Eddie inte förstår så är det en weekendbag, en handväska, en datorväska och en matchande plånbok. Inte bara fyra väskor, utan olika väskor!!!

Shoppingtips i New York:
Några av mina favoritbutikerna här i New York är helt klar:
 Victoria´s Secrets - Nästintill kullt med urläckra underkläder
Forever21 - kan gämföras med Gina Tricot, snygga kläder (framförallt klänningar) till bra priser
Sephora - Stor sminkedja med mycket hjälpsam personal som visar en till rätt produkter
Juicy Couture - inte så prisvärt men urhäftiga spaceade affärer med läckra kläder och väskor
Abercrombie and fitch - sjukt snygga kläder för både killar och tjejer. Gör inte saken värre häller att det i princip endast jobbar manliga modeller i hela affären som möter en halvt lättklädda i dörren. Bör besökas även om ni inte tänkt shoppa något!!
Tiffanys - Denna gigantiska och underbara smyckeskedja måste besökas. Diamanter glimmrar likt snö på alla våningsplan i byggnaden och har man tur så går man därifrån med en lite blå ask i handen.

Och naturligtvis Woodbury outlet där alla tänkbara märkeskläder finns att fynda till rejält nedsatta priser

New York 17:54 090520
Publicerat den

Ovan ses norra delen av New York med Times Square och Central Park långt bort i fjärran

Idag har vi varit uppe i stadens högsta byggnad, Empire State Building. 380m hög, byggd 1931 och på 86:e våningen stod vi och tog dessa bilder. En mycket mäktig upplevelse att stå så högt upp och blicka ut över New Yorks gator och höghus.

New Yorks södra del med finansdistrikten, Wall Street och ground zero

Idag 20/5 börjar årets "Fleetweek" vilket innebär att en stor del av den amerikanska flottan/marinkåren lägger till med sina fartyg i New Yorks hamn och staden fylls av sjömänn. Ni kanske har sett avsnittet i Sex and the city då tjejerna möter de uniformsklädda sjömännen? Så ser staden ut nu de närmaste dagarna.

En hel del shopping han vi med även idag och trötta i fötterna och hungriga så intogs restaurangen Hooters i sann amerikansk anda för lite mat. Måste ju provas när man ändå är här.

New York 00:38 090529
Publicerat den

Efter att ha lämnat av alla shoppingkassar på hotellet så gick vi ikväll ner till Times Square. Atmosfären där kvällstid är helt underbar med alla neonskyltar överallt, gula taxibilar som skyndar fram och glada människor som strosar längs gatorna. Men besöket hit var därför att vi skulle upp till den snurrande baren "The View" som ligger 37 våningar upp i hotellet Marriott. Helt fantastikt utsikt därifrån och efterson att hela våningen sakta snurrar runt så fick man en bra överblick över staden vilket är så häftigt sent på kvällen när alla skysrapor lyser upp.

Detta rekomenderar jag verkligen för er som har planer på att åka till New York

Nu ska det sovas här så jag orkar med morgondagen, sov gott!

Sex and the city 00:34 090520
Publicerat den

I sann "Sex and the city-anda" begav vi oss ut i Greenwich Village för att "gå i Carries fotspår". Hade tänkt åka med på SATC-turen som arrangeras men 42$ kändes lite väl mycket så vi gick på sightseeing själva
Känner ni igen trappan bakom? Här är huset där scenerna utanför Carries lägenhet spelades in...

Och här går jag längs hennes gata, nästan som att befinna sig i serien :)

Avslutade på det kända "Magnolia Bakery" där tjejerna i serien brukar äta cupcakes.

Lite roligt är det dessutom att medans jag skriver detta inlägg så ser vi samtidigt på "Sex and the city" på tv-kanalen TBS. Känns overkligt att vara här i staden där serien utspelas och att ha gått på gatorna och varit i cafeét som är med i serien

New York 00:13 090520
Publicerat den

Dagen visade sig bli en strålande varm och härlig onsdag. Efter en äkta amerikansk frukost bestående av scrambled eggs, bacon, bagels och chokladpannkakor så tog vi tunnelbanan till Bryant Park och därifrån promenerade vi söderut, förbi "Flatiron building"......

Där det fotograferades lite....

Och därifrån vidare till Washington Square där den berömda triumfbågen står som ni ser i bakgrunden.

Återigen lästes kartor för att lokalisera oss och därefter bar det av igen till Greenwich Village där vi gick i Carries fotspår. Skriver mer om det i separat inlägg här.

Dagens långa promenad avslutades med en promenad över den fantastiska Brooklyn Bridge.

Otroligt vilket bygge detta är och att den över 100 år gamla bron fortfarande står där i all sin prakt

New York 09:00 090519

God morgon alla läsare

Idag har vädergudarna utlovat strålande sol vilket ska bli skönt då det varit himla kallt ända sedan vi kom. På dagens schema står följande:
Båttur runt Manhattan
Besöka Carries trappa (SATC)
Gå över Brooklyn Bridge ikväll
och shoppa, shoppa, shoppa!!!!

Men först lite frukost så vi orkar med allt detta :)

New York 22:49 090518

Tisdagen i bilder:

Dagen började med ett besök i Battery Park för att se den berömda Frihetsgudinnan som ni ser långt bort i fjärran på bilden

Större delen av parken var dessvärre avspärrad då det pågick filminspelning där med Nicolas Cage. Väldigt spännande att se hur det går till bakom en så stor produktion så vi blev kvar en stund och tittade

Från Battery Park var det inte långt till Ground Zero. Känns så overkligt det som har hänt där 11 september, svårt att föreställa sig staden och vad det hemska attentatet gjorde mot den och alla som drabbades där. Idag är Ground Zero en stor arbetsplats där nya hus har börjat byggas men man ser fortfarande hus runt omkring där renovering för att reparera husfasader fortfarande pågår

Promenaden fortsatte därifrån upp mot Wallstreet och vidare genom China Town och SOHO. Något som är häftigt i New York är de starka kontrasterna mellan byggnaderna. Här ovan ser ni en gammal kyrka som byggts in mellan stora moderna skyskrapor.

Efter en lång dag full med promenerande och en hel del shopping så fortsatte kvällen med en god Thai-middag på en mysig restaurang på 21st och Park. Rekomenderas om ni har vägarna förbi. Därefter avslutades tisdagen med en promenad genom Greenwich Village ner till vattnet där vi såg solen gå ner bakom stadens höghus.

New York 09:10 090518
Publicerat den

Här följer ett litet internskämt:
MRA - titta vad jag hittade!!!!!!!

New York 08:57 090518
Publicerat den

God morgon alla läsare. Vi är snart på väg ut här. Idag har vi tänkt att vi ska ta tunnelbanan ner till södra udden av Manhattan och röra oss upp längs Broadway. Ett bra sätt att få se mycket av staden på, bla kommer vi idag se Frihetsgudinnan, Ground Zero och ganska troligt en himla massa butiker

New York 22:42 090517

Söndagen har vi spenderat på det stora outletet Woodbury en bit utanför stan. Här fanns precis varennda märkesaffär representerade med rejält sänkta priser i sina buiker. Rekommenderas starkt till er som har planer på att åka till New York, värt ett besök!

Till middag hade vi bokat bord på ett äkta amerikanskt steakhouse, Smith and Wollensky, där vi serverades enorma tallrikar med kött. Jättegott!!

Proppmätta av allt kött och trötta efter en heldag med shopping så gav vi upp för idag och åkte tillbaka till hotellet där jag nu, som ni ser nedan, lagt mig tillrätta för att blogga lite om de senaste dagarna

Hoppas ni alla har det bra där hemma  ♥
Kramar från NY!

New York 22:33 090517
Publicerat den

Lite bilder från gårdagen. Efter att vi kommit iordning på hotellet så begav vi oss direkt ut och promenerade i stan. Gick ner till Centra Park och promenerade en bit igenom den. Känns så overkligt att äntligen varit här men samtidigt känns det nästan som att jag varit här förut. Antagligen för att man sett de flesta platser i filmer och serier
Överallt fanns det häst och vagn som man kunde åka runt i Central Park med, får se om vi hinner med det någon annan men idag nöjde jag mig med att klappa på en vacker vit häst

Mycket fotografering blir det också när det är så mycket spännande att se....
Ser ni hur jag spanar efter Gucci-butiken som vi gick förbi... rätt sugen på att gå in men alla butiker hinns inte med.

Och ibland måste det tas paus för att läsa kartan så vi vet var i stan vi är. Kolla in alla skyskrapor i bakgrunden, så himla häftigt! Och alla gula taxi bilar definierar verkligen New York, precis som i filmerna :)

Efter att vi intagit lite flottig middag på ett ameriksanskt diner så tyckte vi att det kunde vara lagom att avsluta vår första dag i New York med bio. Sagt och gjort men gissa vem som somnade innan förtexterna till "Änglar och demoner" var slut. Jag sov himla gott medans Eddie tvingade sig igenom filmen. Inte min bästa ideé på denna resa!

Detta var alltså vår första dag i staden, kort sammanfattat

New York 09:05 090517
Publicerat den

Resa till New York gick förvånansvärt bra och planet ovan flög oss hela vägen hit. Vi lyfte från Arlanda 07:45 svensk tid...

Han med ett antal filmer på flyget, sov lite och åt lite....

Och 11:10 amerikans tid landade vi på Newarks flyplats. Därifrån tog vi oss med tåg in till New York och vidare därifrån med taxi till vårt hotell.

Uppkopplingen här är oerhört seg så lägger upp fler bilder på vår ankomst hit senare idag. Nu ska vi ut till outleten Woodbury och shoppa loss i alla affärer där

Packar för fullt
Publicerat den

Packar för fullt här hemma och ovan ser ni lite av innehållet till handbagaget. Hur länge skulle jag vara borta sa vi? 5 dagar!

Resnerverna börjar sätta sig och nu är det nära... inte många timmar kvar innan planet lyftar. Längtar redan efter att få insupa atmosfären på Arlanda och att sedan få gå planet som ska ta oss till resans mål. För mig har det alltid varit speciellt att ut och resa och jag kommer nog aldrig tröttna på spänningen över att vara på en flygplats eller att flyga. Det blir som en stor del av  resan.

Hoppas ni har en härlig fredagskväll. Ska själv snart ta plats i soffan och mysa en stund innan det är dags att sova. Ska ju upp super tidigt imorgon så blir tidigt i säng ikväll

Väderprognos för närmaste dagarna
Publicerat den

Blir mycket New York nu men det får ni leva med närmaste veckan :)

New York

Nu är det inte långt kvar. Om 17h sitter vi på planet som lyfter från Arlanda med destination New York. Tankarna far runt i huvudet, har jag packat det jag behöver? vad ska jag packa? borde jag inte börja packa snart? JO jag ska packa så fort jag kommer hem men innan det så ska katterna packas och lämnas till mamma som ska vara kattvakt medans vi är ute och far. Så lite stressigt är det att sitta fast på jobbet och ha massor som ska fixas

New York feber

Kommer definitivt spana efter dessa snyggingar på forever21 i New York

Ikväll blir det packning för hela slanten som gäller. Behöver det för att lugna mina resnerver innan de går över styr. Lite kontrollbehov kanske? Kommer som vanligt packa på tok för mycket så E lär rensa bort det mesta när han går igenom min packning imorgon. Men man vet ju aldrig vilka situationer man kommer möta så då är det väll bra att ha med lite av allt hemmifrån, eller?

Äntligen hemma huset
Publicerat den

Känner ni att ni behöver lite inspiration för hemmet så kan jag rekomendera er att titta på bilderna från Äntligen hemma huset som nu ligger till salu på hemnet.se, sök efter Lokevägen 8 på Lidingö. Så himla snyggt!!

Älskar badrummen och det stora vardagsrummet mest men alla rum känns genomtänkta med många bra ideér och lösningar, prefekt inspirationskälla.

Denna länk tar er direkt till bilderna på huset

Torsdag och snart åker vi
Publicerat den

Det är redan torsdag idag och jag har knappt förberett något alls inför New York-resan. Börjar få lite panik över att inte ha packat men som ni ser på bilden så släpade jag imorrse med mig en stor lime-grön resväska som vi så snällt fått låna av en kollega. Så ikväll blir det packa för hela slanten och förberedande av allt som ska förberedas.

Hoppas ni får en härligt torsdag ♥

Solig onsdags outfit
Publicerat den

Denna stålande vackra onsdag har jag på mig jeans leggings från VILA, sidentopp och linne från H&M trend, pärlarmband köpt i Thailand och svarta ballerina till det

Och frisyren blev lite lockig idag eftersom att jag sov med innbakade flätor inatt. Rättade till luggen så gott det går och flätade två tunna flätor på sidorna som jag fäst baktill med hårnålar.

Pyssel + tjejkväll =tisdag
Publicerat den

Hann med att pyssla lite här ikväll innan det var dags att möta upp tjejerna för den obligatoriska tisdags tjejkvällen. Vad jag pysslade med får ni kanske se någon annan dag. Mötte upp Karro och Laura för att äta middag och lite senare anslöt sig även Jenny till skaran. Självklart förtärdes onyttigheter så som pizza, blåpärspaj, chips, dipp och läsk. Vad ska man annars göra en hel tjejkväll om inte äta tills man "exploderar" ? Alltid lika trevligt att få träffa tjejerna, kommer sakna dem nu när vi åker iväg så nästa tisdag för de svulla utan mig.

Hoppas ni haft en underbar tisdag

Projekt matbord äntligen klart
Publicerat den

Minns ni mitt köksbord som jag köpte för en billig penning på Blocket? Nåja det var ett hemskt furu-bord som självklart skulle bli vitt. Som alltid tar mina projekt lite längre tid än beräknat men nu är äntligen bordet målat och klart:
Före:

Och efter:

Visst blev det bra?

Urusel på att blogga - jag vet!
Publicerat den

Händer så mycket nu hela tiden och tiden bara flyger förbi när man har roligt vilket bloggen då får lida för. Helgen har fyllts med släktmiddag, släktfrukost och släktlunch (olika släkter varje gång). Mellan alla släktträffar passade jag på att kurera min förkylning genom att slappa i soffan, äta god mat och ännu godare godis. En skön helg alltså.

Nu har vi en ny vecka som är igång med full fart och så mycket skoj inplanerat att jag inte vet hur det ska hinnas med. Det är dessutom inte många dagar kvar tills vi åker till New York, lördag morgon kl:07:40 lyfter planet. Längtar så!!!

Sjuk igen :(
Publicerat den

Usch jag har dragit på mig en hemsk förkylning och ligger därför nerbäddad här hemma. Feber, halsont och huvudvärk är minna vänner denna gråa onsdag. Tur att jag har SATC-skoboxen som nu går varm på DVD:n och underhåller mig mellan nysningarna

Hoppas ni har en bättre onsdag än vad jag har  ♥

Pyssel på balkongen
Publicerat den

Nu när våren är här i sin fulla prakt är det dags att fixa på balkongen och det var precis vad jag gjorde igår. Blommor i alla tänkbara färger planterades i krukorna.

Självklart hjälpte Lillis till som alltid, min ständiga hjälpreda

Och så här fint blev resultatet. Nu får jag ge mig till tåls bara tills blommorna slagit ut.

Härlig middag i solen
Publicerat den

Fredagen började rätt segt, vi var minst sagt trötta från festen igår men med detta vackra väder kan man inte göra annat än bege sig ut och njuta. Efter att äntligen fått sålt min bil så firade vi detta med brunch/middag i solskenet på Långholmen. Så härligt att kunna sitta ute och njuta av god mat och underbar utsikt

Hoppas att ni haft en lika härlig fredag som jag  ♥

Besök hos frisören
Publicerat den

Så här såg jag ut igår, håret fullt med folie och värme från alla håll. Var tvungen att fota

Gick bra hos frisören igår. Kar-Robert som klippte mig på Bobbys Hårstudio var super duktig och förstod precis hur jag ville ha det. För att bli av med utväxten från blekningen så gjorde han först folie slingor i hela håret och efter det blekte han det i en gyllen blond färg. Är supernöjd med resultatet, så snygg färg. Sedan kom vi till klippningen. Hade länge funderat på att klippa lugg som ni vet. Med lite påhejning från Karl-Robert så klipptes faktiskt lugg men jag vet inte om det var det rätta beslutet. Väldigt ovand så kanske behöver lite tid att vänja mig men tycker nog den ser lite märklig ut.