Lek med bästisen
Publicerat den

Alltid lika stor lycka när man får träffa bästisen Alfrsd och idag var det extra spännande eftersom att det var flesta gången vi besökte deras nya lägenhet. Elsa har haft svårt att förstå att Alfred inte bor kvar i sitt gamla hus så vi jobbar in att han nu bor i sitt nya, stora hus vilket hon pratar mycket om på förskolan bland annat. Barnen lekte och vi fick husesyn och betraktade den underbara utsikten från 12:e våningen!

Spontankväll

Visst är det härligt när man lyckas få till spontana roligheter! Tidigare i veckan frågade svägerskan om vi ville följa med på föreställning och middag till helgen och visst ville vi det. Så de kom ner från Sandviken idag, alla barn är i åkersberga och vi har varit och sett showen "En man som heter Ove" med Johan Rheborg. Har inte läst boken som föreställningen är baserad på men sugen på att göra det då det var så himla bra. I 1,5h stod han ensam på scenen och förde monolog samtidigt som han hoppade mellan karaktärerna. Riktigt duktig!

Därefter tog vi en drink i följt av en god middag. En kanonkväll!

Dagens cooling!
Publicerat den

Livet med en 2,5 åring är aldrig tråkigt och Elsa utvecklas i en ruskig fart. Busig är bara förnamnet och smått knasig får väll då bli efternamnet :)
Hon snackar som en pratkvarn konstant men på Elsa-språket förstås så gäller att ha "översättaren" på för att förstå. Blir allt längre meningar som sätts ihop och samtalen blir allt mer spännande.

Sedan jag kom hem från semestern så har det varit extra mammigt och bara jag som duger. Älskar ju att mysa med denna knasboll så gör verkligen ingenting :)

Alltså dessa två med lite socker på!

Överjärva gård

Efter en massa kramar och mys på morgonen så trotsade vi kylan och åkte till Överjärva gård idag där vi lovat Elsa att äntligen få rida. Det pratas mycket om hästar, galopp och hoppla här hemma från lilla fröken :)

Lite lek i skogen, titta på alla söta lamm, äta god lunch och avslut med en lång ridtur på shettisen Leo. Lyckan var total!

Varmt välkomnande på Arlanda
Publicerat den

Efter en lång resa hem så fick jag det bästa tänkbara välkomnandet när Elsa kom springande till mötes ropande "mamma, mamma". Äntligen återförenade och mammahjärtat är helt igen. Funderade däremot alvarligt på att vända och åka tillbaka igen när jag klev ut från Arlanda och kände hur kallt det var. Snö och minusgrader var inte vad jag hoppats på att mötas av. Var är våren?

Tänk vad fort en vecka går!

Det är redan dags att packa ihop och åka hem. Jag har haft en härlig vecka och njutit till fullo. Känns vemodigt att åka hem till vardagen igen men har saknat Elsa något enormt mycket, bara 9h kvar tills jag få träffa henne!

Morgonträning
Publicerat den

Med havet som utsikt och morgonsolen som värmer så startar jag varje morgon här med ett pass Body Balance. En blandning av yoga, pilates och stretching typ. Aldrig testat tidigare men en riktigt skön start på dagen och miljön  tillsammans med djupandning och kroppskontroll ger ett inre lugn som är precis vad jag söker. Känns även lite mer berättigat att dyka på frukostbuffén därefter :)

På schemat idag står även ett gympass som pt:n skickat med mig men drar ut på det lite. Herregud, någon måtta får det väll vara med duktigheter. Är ju faktiskt på semester!

Måndag och inte ett moln på himlen

Utsikten från min balkong

Som ni kanske märkt vid det här laget så är jag på semester själv. De senaste två åren har bestått av småbarnstid, cancer, sjukhusbesök, sorg, oro, stress och dålig sömn och detta har satt sina spår ordentligt i mig. Jag måste börja ta hand om mig själv för att vända detta och må bättre, för att vara en bättre mamma och för att kunna komma tillbaka till livet igen.

Jag njuter av att vara här själv och lägger allt fokus på att göra sådant som jag mår bra av. Vilar när jag är trött, motionerar när jag känner mig pigg, äter när jag är hungrig och däremellan hittar man mig i solstolen :)

Det enda jag kan komma på som är en nackdel med att vara själv är dels att jag ofta får frågan: hur många är ni? - bara jag! Som att de tar för givet att man alltid är fler. Och dels så kommer jag inte åt att smörja in ryggen med solskydd så en stor rund fläck där bak börjar bli lite smått bränd. Inte direkt att man ber någon av alla hotellgästerna att smörja in mig så behöver antingen bli vigare eller mer påhittig med hur jag ska lyckas smörja in mig överallt. Men det går alltså ingen större nöd på mig!

Frukostbuffé och strandpromenad
Publicerat den

Frukostbuffén är nog bland det bästa med att bo på hotell. Glida ner när man vaknat och plocka på sig från det väl tilltagna utbudet. Love it!

Mätt och redo att dra igång söndagen så begav jag mig ut på en pw längs strandpromenaden och med havet som utsikt så gick det av bara farten. 2h och 2 podcasts senare var jag tillbaka på hotellet och eftermiddagen spenderades i en solstol vid poolen.

Försöker Skype:a med familjen på kvällen men nätet här på ön är inte det mest stabila och Elsa tappade snabbt intresset när mamma "hakade upp sig" hela tiden så vi gav upp. Med datorn full av filmer och serier så håller jag mig mer än sysselsatt på kvällarna. Ikväll såg jag filmen "the best of me" som var en fin och snyfftframkallande film. Rekommenderas

Mello final
Publicerat den

Whoho, SVT på hotellrummet så nu dags för melodifestivals final!

Semester!

Efter en okristligt tidig flygning så är jag äntligen framme på hotellet och snabbt åkte bikinin på och närmsta solstol intogs. Så härligt!

Semesterdags
Publicerat den

Här pågår packning för den här mamma tänkte ta lite semester. Sol, värme och vila står på schemat och detta görs väll bäst på gran canaria?!
Kl 06:10 imorgon går flyget för en veckas semester och det ska bli så skönt!
Kommer såklart sakna Elsa men hon har det bra här hemma med Eddie och förhoppningsvis får hon hem en betydligt piggare mamma med ny kraft och energi

Torsdag
Publicerat den

Vi hittade Alfred och Karro på vägen hem idag och det resulterade i en spontan sushi middag innan jag skulle iväg på träningen.
Barnen blev som alltid lyckliga att se varandra och lekte för fullt.
Vid läggningen på kvällen frågade Elsa efter Alfred och verkade inte riktigt förstå varför han var tvungen att gå hem. Sötnosen!

Redo för sommar
Publicerat den

Våren är här och det är ordentligt varmt och skönt ute. Äntligen!

Gjort en storbeställning av sommarskor till Elsa så vi är redo för värmen

Ikväll ska jag ut på middag med mammagänget. Det vankas tapas, vin och tjejsnack så ska bli mycket trevligt!

Shopoholic?!
Publicerat den

Igår var det ridkläder och idag ska Elsa tydligen bli skateboard proffs!

Efter ett besök hos barnläkaren som återkopplade att alla Elsas blodprover nu ser bra ut så körde vi lite shopping när vi ändå var i Solna centrum. Knappt hade jag vänt ryggen till innan Elsa shoppade loss igen. Hjälm bakochfram och skateboard tyckte hon var en bra ide. Hon är fantastiskt den här tjejen!!

Söndag
Publicerat den

Efter en fullbokad lördag så tar vi det lite lugnt idag. Middagen igår var mycket trevlig och vi åt så mycket god mat. Avslutades med en drink i baren så blev lite sent men med Elsa hos sin farmor och farfar så fick vi sovmorgon idag.

När Elsa var hämtad så åkte vi en sväng till Bromma blocks och kikade. Elsa var nog den som hittade mest. Vi får hålla koll på henne för annars hade det blivit både en ridhjälm, cykel och en kanin idag och det var inte riktigt det som stod på inköpslistan

Afternoon Tea
Publicerat den

Vilken härlig start på denna helg!

Afternoon Tea på Krägga herrgård med bästa tjejerna startade denna lördag med. Så lyxigt och mysigt och fantastiskt gott fika. Kan varmt rekommenderas

Ikväll ska vi äta middag på köttrestaurangen AGs med Sara och Peter, Stefan och Annelie. Så lyxen fortsätter denna lördag :)

Best friends
Publicerat den

Stora lyckan än när bästisen hämtar en på dagis. Sen går man hand i hand hem :)

Så söta att man dör lite grann!!