Koh Lanta dag 3
Publicerat den

Idag har vi farit runt ön på vår moped igen

Vi fick börja med att tanka och det gör man genom att stanna vid någon av alla små affärer så har de bensin på glasflaskor som man köper.

jag passade på att köpa lite frukt på "bensinmacken" medans Eddie "tankade".

Vi följde kartan och körde upp till Tiger Cave där man tillsammans med en guide begav sig ut i djungeln och gick till Tiger grottorna.

Mitt på dagen när det var som varmast kom vi på denna geniala idee.

Väl framme i grottorna så var det riktigt häftigt att se hur naturen format dessa berg (vet inte varför jag blundar?)

Efter grott äventyren var vi i stort behov av att svalka av oss så vi tog oss till en liten strand längs vägen som vi sett. På bilden ovan är vi på väg ner till stranden och även här krävdes lite djungel hiking.

Och väl där var det helt klart besväret att ta sig dit. Vi kom fram till en helt underbar strand som vi var så gott som själva på.

Ser ni mig där framme? Går ingen nöd på oss kan jag lova :)

Ovanför stranden fanns en liten restaurang med en fantastisk utsikt över havet och stranden vi legat på. Här åt vi en god lunch innan vi begav oss tillbaka mot staden och hotellet.

Koh Lanta
Publicerat den

Vi befinner oss nu på ön Koh Lanta sedan i fredags.

Till en början var jag minst sagt skepptisk till vårat hotell som står på pålar men nu när vi vant oss så är det himla charmigt. Rummen är jättefina och balkongen som ni ser på bilden är perfekt att sitta och läsa en bok på under eftermiddagen.

bästa sättet att ta sig runt på ön är att hyra en moped så det gjorde vi igår.

Vi åkte bland annat till Old Town som ligger på östra sidan av Lanta.

Som namnet antyder så är detta en mycket gammal by och det syntes på husen. Här tog vi en fika paus innan vi åkte vidare med mopeden.

Det blir varmt när man far runt så vi stannade till vid en strand och badade resten av eftermiddagen. Här hittade vi även det hotell som vi kommer checka in på på måndag. Vi känner att det finns mer vi vill se och göra här så vi stannar några dagar till på Koh Lanta innan vi far vidare.

På kvällarna är det helt fantastiska solnedgångar nere på stranden och medans Eddie fotar dem så passade jag på att fota honom :)

Igår, lördag så var det Full Moon party på stranden så där blev vi sittandes hela kvällen och tittade på de duktiga eld showarna dom uppträdde.

Nu ska vi hoppa på moppen och se vart vi ska ta vägen idag.
Hoppas ni har det bra där hemma... hörde något om mer snö ??

Torsdag i Krabi Town
Publicerat den

Dagen har spenderats på en av stränderna här i Ao Nang och på kvällen hyrde vi en taxi och åkte in till Krabi Town. På bilden ovan så har vi hittat en nattmarknad där det såldes frukt, blommor och mat av alla dess slag.

Imorgon checkar vi ut från Vårat hotell i Ao Nang och resan bär nu av vidare till ön Koh Lanta. Tidigt imorgon bitti blir vi hämtade här och skjutsade till båten som vi ska åka ut dit med. Så nästa inlägg blir från vårat hotell Mook Lanta där vi kommer bo över helgen.

Chicken och Poda Island
Publicerat den

Igår, onsdag så hyrde vi en long tail boat för hela dagen som tog oss ut till några av alla de öar som finns här runt Krabi.

Vi började på Chicken Island som består av två öar som man kan gå emellan när det är lågvatten.
Här lärde jag mig den hårda vägen att man inte bör gå på sjöborrar, det var nämligen det första jag lyckades göra när vi kom hit. Har ett 20tal stickor i vänsterfoten och det gör ont som attan kan jag lova, så haltar fram sedan denna olycka.

Trots Sjöborre-olyckan så fortsatte våran dag på öarna. Här ovan har jag hittat en gunga att vila foten på.

Från Chicken Island åkte vi vidare till Poda Island som var om möjligt ännu vackrare. Vita stränder sträckte sig runt nästan hela ön och man kunde utan problem hitta en egen plats utan en massa turister runt om sig

Vattnet var underbart varmt och turkost och det var långgrunt en bra bit ut.

Sent på eftermiddagen tog vår båt oss tillbaka till Krabi igen. Trots en haltande, värkande fot så hade vi en härlig dag på de vackra öarna.

Bilder fran Railey Beach
Publicerat den

I tisdags akte vi ut till Railey Beach och Phra Nang med en long tail boat. Har fanns det tre harliga strander som man kunde sola och bada pa och naturen runt omkring var helt otrolig.

Pa bilden ovan ser ni utsikten fran The View Point som vi klattrade upp till. Brant klattring rakt upp i djungeln fick vi kampa oss igenom for att komma upp hit men det var det vart.

Har har vi kommit halvags upp till utsiktsplatsen och hittat ett gigantiskt trad mit i djungeln

Har ar vi inne i en stor grotta pa stranden Phra Nang. De var helt enorma och man kannde sig ganska liten i jamforelse.

Ao Nang, Krabi kl:10:19
Publicerat den

Utsikten hemma fran balkongen strax innan vi akte till Arlanda

Efter en 2 timmars flygning landade vi i Mosvka dar vi snabbt konstaterade att alla roker, bar palsmossa och dricker vodka. Snabbt bar det av vidare mot Bangkok, Thailand.

Efter 20 timmars resande sa ar nu detta var utsikt istallet. Resan hit gick bra men den kandes oandligt lang sa vi var valdigt trotta igar nar vi kom fram till hotellet. Efter en promenad langs strandpromenaden och lite middag sa somnade vi gott i hotellsangen.

Nu ska vi strax ga ner till stranden och hoppa pa en bat till Railey Beach dar vi kommer spendera var forsta dag med sol och bad.

Nu åker vi!!
Publicerat den

Närmaste dygnet kommer se ut som ovan
 Vi flyger från Arlanda kl:13:15 - mellanlandar i Moskva och därifrån vidare till Bangkok där vi landar kl:08:40 lokal tid. Vårat flyg vidare till Krabi lyfter 13:50 så blir lite tid att fördriva på Bangkoks flygplats

Nästa inlägg blir förhoppningsvis från värmen :)

Vårat hotell för de första fyra nätterna
Publicerat den

Tar en liten paus i packandet och alla förberedelser här hemma och bjuder på en bild från det hotell vi kommer bo på i Krabi. Våra första fyra nätter kommer vi bo på hotellet Ananta Burin som ligger i Ao Nang. Efter vår långa flygresa så kommer vi nog somna gott här på måndag natt. Fler bilder hittar ni här

Förberedelser pågår

Klart man måste shoppa lite när man ska ut och resa. Hämtade ut ett H&M paket på posten igår innehållandes en hel del snyggt som får åka med på resan. Ny bikini, en strandklänning, blommig kjol och en stor sarong. Alltihop kommer vara så snygg när man fått lite solbränna om några dagar

Har inte börjat packa än men förberedelserna inför resan pågår hela tiden. Ikväll har jag varit hos optikern, bokat tvättstugan, fyllt mp3-spelaren med musik och städat lite här hemma. Men så mycket kvar att ordna med innan planet lyfter på söndag, vet inte hur allt ska hinnas med. Men snart åker vi!!

Snart i värmen
Publicerat den

Från pulkabacken i det senaste inlägget så kommer här lite varmare bilder. Vi har äntligen bokat in vår Thailandsresa som planerats ett tag nu och vi åker nu på söndag!

Har längtat tillbaka till detta underbara land ända sedan jag lämnade det senast och lite värme är verkligen välbehövligt nu efter denna snöiga och kalla vinter så detta kommer bli helt underbart.
Vi kommer flyga till Bangkok och därifrån har vi bokat inrikesflyg som tar oss till Krabi, Ao Nang där vi stannar fyra nätter. Efter det får vi se vart vi tar vägen. Vi har över tre veckor på oss så vi hinner nog besöka en hel del vackra öar med vita stränder och turkost vatten där vi kan njuta av vår semestern

En kall vinterdag i pulkabacken
Publicerat den

Efter en tevlig helg med middagar hos både vänner samt pojkvännens föräldrar så bar det i söndags av till pulkabacken. Jag, Karro, Laura och Jenny med respektives pojkvänner och familjer samlades i kylan för en riktig friluftsdag.

De som vågade begav sig upp i den branta pulkabacken. Här på bild skymtas Eddie, Laura och Daniel

Därefter grillades det korv som värmde gott i magen

Inte varje dag man får chans att umgås med sina vänner, grilla och åka pulka. Tror att vi aldrig tidigare har lyckats samla alla tillsammans på en gång så detta var ett unikt tillfälle som jag hoppas att det kommer fler av

Även lilla söta Vera uppskattade den grillade korven som bjöds :)

Tack för en härlig dag allihopa!

Nyårsafton
Publicerat den

Ovan är lite bilder från tolvslaget på nyårsafton

Så var årets sista dag till sin ände. Nyårsafton firades hos vänner i Åkersberga med god middag bestående av hummer och oxfile och därefter massor av fyrverkerier ute i kylan vid tolvslaget. Blev ett bra avslut på året 2009 och nu ser jag fram emot vad år 2010 har att bjuda på

Gott nytt år och god fortsättning!