Koh Lanta dag 3
Publicerat den

Idag har vi farit runt ön på vår moped igen

Vi fick börja med att tanka och det gör man genom att stanna vid någon av alla små affärer så har de bensin på glasflaskor som man köper.

jag passade på att köpa lite frukt på "bensinmacken" medans Eddie "tankade".

Vi följde kartan och körde upp till Tiger Cave där man tillsammans med en guide begav sig ut i djungeln och gick till Tiger grottorna.

Mitt på dagen när det var som varmast kom vi på denna geniala idee.

Väl framme i grottorna så var det riktigt häftigt att se hur naturen format dessa berg (vet inte varför jag blundar?)

Efter grott äventyren var vi i stort behov av att svalka av oss så vi tog oss till en liten strand längs vägen som vi sett. På bilden ovan är vi på väg ner till stranden och även här krävdes lite djungel hiking.

Och väl där var det helt klart besväret att ta sig dit. Vi kom fram till en helt underbar strand som vi var så gott som själva på.

Ser ni mig där framme? Går ingen nöd på oss kan jag lova :)

Ovanför stranden fanns en liten restaurang med en fantastisk utsikt över havet och stranden vi legat på. Här åt vi en god lunch innan vi begav oss tillbaka mot staden och hotellet.

 







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?