Sammanfattning av 2009
Publicerat den

Bläddrade till december -08 i bloggarkivet och hittade min sammafattning av 2008. Året 2008 var ett år fyllt av jobbigheter så nyårslöftet blev att 2009 skulle bli det bästa året någonsin och när jag nu tittar tillbaka på året som gått med facit i handen så kan jag konstatera att detta nyårslöfte gick i uppfyllelse

Så här kommer nu min sammanfattning av 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag har blivit brunett, ett stort steg för någon som varit blond hela sitt liv

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Nyårslöftet var att 2009 skulle bli det bästa året i mitt liv, och det blev det verkligen!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Även i år står mina kära vänner Jenny och Robin med här som 2009 fick sitt andra barn, dotterna Stella
Stort grattis till hela familjen!

4. Dog någon som stod dig nära?
Alla mina nära och kära har fått vara friska i år och det hoppas jag att de får fortsätta vara

5. Vilka länder besökte du?
Blev en långweekend till New York i maj och en snabb tur över till Danmark i sommras

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ser fram emot ett förhoppningsvis gemensamt boende med min älskade pojkvän under 2010, men först åker vi till Thailand den 24/1-16/2. något som jag också längtat efter under 2009.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Den 13 februari, kvällen före alla hjärtans dag då jag träffade min underbara och älskade pojkvän. Detta datum kommer för alltid vara en speciell dag för oss båda och 2010 firas ettårsdagen i härliga Thailand.

8. Vad var din största framgång 2009?
Förutom min kärlek som jag ser som en enorm framgång så har jag även haft personligt stora framgångar inom mitt arbete som jag är mycket nöjd med 

9. Största misstaget?
Kommer inte på något stort misstag, visst gör alla små misstag då och då men inget stort i år.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Gämfört med 2008 somm innehöll många sjukhusbesök så har 2009 varit ett år då jag hållt mig frisk, så inga skador.

11. Bästa köpet?
Oj vad svårt! Shoppade mycket fint när vi var i New York men annars får nog vår kommande Thailandsresa bli årets bästa köp

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, renovering, god mat och pojkvännens födelsedags present

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja det vet jag att jag gjort :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Beyonce Knowles "Halo" har körts ett par gånger för mycket på radion i år vilket gör att den är den första sången jag kommer på

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2009 har varit ett år fyllt med kärlek och värme och detta kan man inte annat än bli glad över. Har varit mycket gladare i år jämfört med de senaste åren

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Önskar att jag vore bättre på att ta vara på nuet, njuta av alla underbara människor jag har runt omkring mig och uppskatta det lilla i vardagen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat!! som den perfektionist och planerings freak jag är så är stress en stor del av min vakna tid. Helt onödigt när man ser tillbaka på det, mycket bättre att njuta och acceptera att man inte kan ha kontroll på allt

18. Hur tillbringar du nyår?
Tillsammans med min älskade pojkvän och några av våra vänner ute i Åkersberga

19. Blev du kär i år?

JJAAAA!!!

20. Favoritprogram på TV?

Greys Anatomy, Desperate Housewifes, Gossip Girl, Lost, The Hills och The City

21. Bästa boken du läste?
Har plöjt igenom böcker hela året så många nya favoriter har upptäckts, bla författaren Denise Rudbergs alla böcker

22. Största musikaliska upptäckten?
Har nog inte haft någon sådan i år

23. Något du önskade dig och fick?
Fick ett underbart vackert halsband i födelsedags present som jag älskar

24. Något du önskade dig men inte fick?
En jättedyt märkesväska kanske? Nä i år är jag så nöjd med allt och alla som jag har runt omkring mig så kundeinte önskat mig mer

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Bjöd Laura, Karro och Jenny på middag här hemma och sent på kvällen hämtade jag Eddie på Arlanda som kom hem från San Fransisco med bagaget full med presenter :)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer resor kanske... men det tar vi igen snart

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Väldigt blandad, ibland strikt med skjorta och kavaj medans andra gånger mer avslappnat med stuprörs jeans och Converse

28. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och min älskade pojkvän

29. Vem saknade du?
Ingen

30. De bästa nya människorna du träffade år 2009?
Har via pojkvännen fått lära känna många nya människor från hans vänner och familj


Sammanfattningsvis så har 2009 varit ett år fyllt med roliga händelser, trevliga människort, nya minnen och mycket kärlek. Ser med spänning fram emot 2010 som kan bli möjligheternas år !   ♥







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?