Vaknat ur koma
Publicerat den

Äntligen har jag vaknat upp ur det komaliknande tillståndet som feberdimmorna försatte mig i. Ända sedan i lördags har jag sovit i stort sett dygnet runt och det enda jag klarat av att ta mig till är att fylla på vattenglasen för att sedan somna om igen. Influensan som går nu är inte att leka med så kurera er så gott det går så ni slipper detta.

Febern är nu så gott som borta vilket är skönt men kvar håller sig istället den gräsliga hostan och tröttheten. Efter att ha varit sjuk så många dagar så ser man helt plötsligt att det ser ut som att det varit krig här hemma. Började plocka lite (kan inte låta bli) men blev direkt yrslig så det får vänta för nu är Nr1 att bli frisk.

Något som är intressant att se när man som jag har katter omkring sig är hur väl de känner av hur jag mår. Under de dagar då febern var som högts när jag sov hela tiden, så har de legat i fotändan eller bredvid mig och sovit de också. Inget bus, inget lekande och inte stört mig så jag vaknat, men de har ändå hållit sig nära hela tiden som om de vakade över mig.
Nu idag när jag mår lite bättre blev det direkt mer fart på dem, de klättrar på mig, ska klappas, vill leka och springer runt som galningar här hemma. Antagligen för att bli av med den extraenergi de byggt upp under de senaste dagarna.


Hoppas ni haft en bra vecka hittils och att den fortsätter lika bra   ♥







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?