Problem är till för att lösas
Publicerat den

Hur ofta går man inte runt och irriterar sig på småsaker som kan vara lätta att lösa? Jag kommer ibland på mig själv med detta och idag tog jag tag i ett sådant problem:


Problem: Min katt Daisy älskar att ligga och sova ovanpå tvättkorgen. Nackdelen med detta är att det rasar ner katthår på vår tvätt som ligger i korgen. Som ni vet är det svårt att uppfostra katter till att inte göra saker, så som att sova på tvättkorgen. Behövdes alltså en lösning mot håriga kläder

Lösning: Köpte en badrums matta på Åhlens för 99kr som jag lade på tvättkorgen. Daisy älskar den och jag slipper hår på kläderna i tvättkorgen. Snabb, enkel och bra lösning på ett irriterande problem.


Man bör nog oftare ta sig tid till att fundera på saker och ting som man irriterar sig på. Vad kan jag göra för att förenkla, förbättra eller förändra detta problem?! Ofta är lösningen lättare än man tror







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?