Phi Phi Islands
Publicerat den

De senaste fyra dagarna har vi nu befunnit oss på ön Phi Phi Islands
Bloggandet har det varit lite dåligt med men det finns så himla mycket annat att göra här så som att sola, bada, snorkla, få massage och äta en massa god mat.

Här ovan ser ni en bild över en del av ön men vi bor en bit bort från staden, på Long Beach. Jag var här för ca 2,5 år sedan och blev minst sagt förvånad när jag nu kom tillbaka. Det har byggts något enormt här och det Phi Phi som jag mindes finns knappt kvar.

På Long Beach däremot finns dock lite av det gamla kvar så här känns det mer som jag mindes det.

Första natten fick vi bo på Phi Phi Hill som låg en bit upp i bergen, fantastisk utsikt men mindre bra läge

Dag tvåflyttade vi ner till stranden där vi bor på Paradise Pearl Resort. Vi har knappt 50meter från vår bungalow ner till stranden och restaurang samt massage finns däremellan. Här på Long Beach tar man det lugnt och gör så lite som möjligt vilket vi tar fasta på till max.

Eddie blir dock lite rastlös efter ett tag så igår åkte han iväg på en snorklingtur över dagen medans jag var kvar på stranden.

Jag har startat projektet "mata alla stackars hungriga kattungar i Thailand" som ni ser här. Som djurvän gör det extremt ont i själen att se alla hungriga små katter som letar efter mat så jag drar mitt strå till stacken och ger dem lite mat. Känns lite hopplöst men bättre att göra något än inget alls.

Imorgon åker vi vidare igen och nu bär färden av till ön Koh Jum som vi fått rekomenderat av vännerna Karro och Daniel




Jenny

Vad härligt ni har det! Fina bilder!



Vera frågar mycket efter er!

Kram



URL: http://mittochmina.blogg.se/


Marcus

Cool firrebild, Eddie.

Grunkan verkar ju funka suveränt.



/Marcus



URL:


Anonym

Nu är det bara 7 dar kvar på semestern....tick tack



URL:


Anna

Ser att det inte verkar gå någon som helst nöd på er iaf ;)

Passa på att njuta för nu är det inte många dagar kvar på semestern =)



//Anna



URL:


Karolina

Heeeej!



Vi är sååå avundsjuka på er, ni verkar ha det såå bra och enligt bilder och text ser man att ni har njutit varje sekund. You Go girl!! Jättekul att få följa er på resan och väntar spänt på att få träffa er när ni kommer hem. Du är såå brun. :) Här hemma håller vintern i sig och mer snö ska komma i helgen. Vi har visning nu i helgen så lagom när ni kommer hem vet vi om det blir sålt eller inte.



Massor av kramar och hälsningar



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?