London
Publicerat den

Det har redan gått två veckor sedan vår härliga London-tripp så nu är det på tiden att jag visar lite ilder från vår resa

London bjöd på strålande solsken när vi landade på fredagen så vi begav oss direkt ut på stan. Tog oss först till Tower of London, en stor och gammal riddarborg där man bla. kan se Englands kron-juveler där världens största diamant ingår.

Vi såg även gamla riddarrustningar och annat spännande.

Här bakom ser ni en del av borgen och här tar vi paus och äter fish and chips samtidigt som vi planerar vart vi skulle ta vägen här näst.

Kollektivtrafiken i London är utmärkt så man tar sig lätt fram med de röda bussarna eller tunnelbanan.

En solig kväll i London, så härligt.

Dag 2 begav vi oss tidigt iväg till Portobello market där det varje lördags hålls marknad. Marknade är uppdelad i olika sektioner och här ovan är vi på frukt/grönsaks-marknaden

Med lite tålamod kan man göra riktiga fynd här, utbudet var otroligt stort och jag fastnade på vintage-delen där jag fyndade en välbevarad vintage-väska som jag är mycket nöjd med.

Dag 3 var vädret inte riktigt med oss längre och då fötterna börjat protestera efter allt gående så passade det utmärkt att hoppa på en av alla turistbussar som man hittar i London.
Tror vi runt i 4h och detta var ett utmärkt sätt att se London samtidigt som en berättar röst hela tiden förklarar vart man är och vad man ser.

Lite shopping hann vi med också under dessa dagar och London passade utmärkt för detta. Här bakom ser ni Londons nyöppnade Louis Vuitton butik som är näst störst i hela världen. Var som ett museum att vandra runt är inne men blev inget shoppat där.

På Mulberry däremot kunde jag inte hålla mig så är shoppades det lite :)

Hade inte så stora förväntningar inför resan och detta kan säkert ha bidragit till att jag direkt blev förälskad i denna stad. Den kan verkligen erbjuda allt och lite till och bara 3,5h bort. Kommer definitivt åka tillbaka hit när tillfälle bjuds.





J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

3,5 timme? Va åkte ni för långsamt flyg? :) När vi åkte dit tog det bara 1 h och 45 min =)



URL: http://piecesofjen.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?