Tankar som far runt
Publicerat den

Bloggen blir ibland lite för ytlig för att det ska gå att skriva här. Mycket händer i mitt liv som jag inte vet hur jag ska få ut, kan jag skriva av mig här eller ska jag behålla det för mig själv? 
Jag vet faktiskt inte utan behöver fundera lite på hur mycket jag kan dela med mig av. Visst vore det skönt att ventilera de tankar och känslor jag har men blir det för privat? Ska detta bli en anhörig/ cancer-blogg eller ska den fortsätta vara en lite ytlig bilddagbok om min och Elsas vardag?
 
 
Ända sedan min man fick sin diagnos i början av sommaren så har vårat liv varit som en berg och dalbana. En sådan händelse går inte obemärkt förbi även om det inte skrivits så mycket om det här. Får ofta frågan hur jag orkar vara så stark? Svaret på den är att jag inte har något val, jag måste vara stark för Elsas skull, för min mans skull och för min egen. Men jag är långtifrån stark jämnt och ibland tar sorgen, ilskan och rädslan överhand och det är då svårt att hålla sig över vattenytan. Den annars så positiva och lyckliga Cissi försvinner i en mörk gegga av tankar om vårat öde och varför just vi skulle tas ifrån möjligheten om en framtid tillsammans. 
Det är då bloggen tystnar, när det är för mycket som snurrar och jag inte kan sätta ord på min situation. Tillsammans med detta kommer många sömnlösa nätter, dessa kom samtidigt som cancerbeskedet och under hösten har det varit många långa nätter då tankarna tar över mitt huvud och hindrar mig från att sova. Tröttheten som det för med sig är tung och påverkar såklart humöret och tålamodet under dagarna. Energin räcker då inte alltid till. Hur mycket jag än vill engagera mig i sådant som händer runt omkring mig och i vännernas liv så orkar jag inte det när jag inte är stark nog. Hoppas ni då har tålamod med mig! 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?